Gå til innhold

skader det reciveren å kople den i en pc?


Anbefalte innlegg

jeg fant ut av at jeg ike har noen jordede strøm uttak, huset er for gammelt til det. men pc og forsterker står på hvert sitt strøm uttak.

 

hva tror du egentlig? var det lydkortet sin skyld eller var det bare noe galt med forsterkeren? jeg burde kanskje legeg til at det er amnge som har hatt akkurat samme problem med samme forsterker.

 

bare se her:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=2...&highlight=2105

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fant ut av at jeg ike har noen jordede strøm uttak, huset er for gammelt til det. men pc og forsterker står på hvert sitt strøm uttak.

 

hva tror du egentlig? var det lydkortet sin skyld eller var det bare noe galt med forsterkeren?  jeg burde kanskje legeg til at det er amnge som har hatt akkurat samme problem med samme forsterker.

 

bare se her:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=2...&highlight=2105

5030419[/snapback]

 

Jeg ville vært svært skeptisk til å koble slikt sammen uten galvanisk skille dersom pc'en ikke er jordet... Iallfall hvis du har hatt problemer før. Det kan tyde på at forsterkeren er sensitiv mot denslags (f.eks spikes som oppstår ved påslag av pc).

Lenke til kommentar
Jeg ville vært svært skeptisk til å koble slikt sammen uten galvanisk skille dersom pc'en ikke er jordet... Iallfall hvis du har hatt problemer før. Det kan tyde på at forsterkeren er sensitiv mot denslags (f.eks spikes som oppstår ved påslag av pc).

 

hmm, jeg tror jeg bare rett å slett lager meg en konto og skafer meg ett visa kort, sånn at jeg kan få bestilt meg en sånn "boks som du viste til" slikl at jeg kan ta ibruk optisk kabel å få galvanisk skille. men så er det at jeg lurer på om den

"boksen" fungerer med mitt lydkort, for det står ikke på den listen over kort den kan brukes på.

Lenke til kommentar
Det kan tyde på at forsterkeren er sensitiv mot denslags (f.eks spikes som oppstår ved påslag av pc).

 

jeg skrur aldrig på forsterker før maskinen er ordentlig på, og stabil.

så jeg trenger ikke være redd for forstyrrelser som kan skje under opstart, men det kan vel muligen komme slike "spikes" når pc'n er på og stabil også?

Endret av marius90
Lenke til kommentar
vet dere hva jeg fant ut idag, jeg ahr optisk digial utgang på det integrerte lydkortet, men jeg vil kanskje miste mye av den gode lyden hvis jeg bruker det?

5039546[/snapback]

 

 

Altså, når du bruker digital overføring så er det såvidt jeg veit ikke lydkortet som tar seg av oppgaven som å være en DAC men receivern som som bruker sine egne dekodere..

 

Et digitalt signal består i teorien bare av 1 og 0, så jeg tviler litt på det integrerte lydkortet ditt lager dårligere 1 og 0 enn et middelklasse lydkort.

 

I tilleg vil et digitalt signal ikke være så utsatt for støy som analoge signaler.

 

I praksis er disse 1 og 0 mest sannsynlig forskjellige spenningsnivåer som reprensenterer disse 1 og 0 bit'ene..

 

Hvis jeg tar feil, så vær så snill og si ifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...