Sjefern Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 En kamerat av meg har kjøpt gamer routeren til d-link. Han har også et msi platinum hovedkort med trådløst nettverkskort "innebygget". Han har flyttet til et eldre hus men den gamle typen telefonkontakt. Den med tre stålpinner som du skal stikke inn i veggen. Fra før hadde han bredbåndsutstyr fra Telenor (vet ikke helt hva. muligens et bredbåndsmodem) , men jeg er ikke helt sikker på om han trenger det når han har kjøpt denne routeren? Han har bedt telenor å overføre abbonementet sitt til det nye huset og det skal være gjort sier telenor. Så han har spurt meg om jeg kan komme og se om jeg kan få satt det opp etterpå. Er det noen som kunne gitt meg en liten forklaring på hva jeg behøver å gjøre for å få trådløst internett i gang i løpet av kvelden? Da hadde jeg blitt glad!
^Sniper Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Du må reprogrammere bredbåndsmodemet fra Telenor du finn guide på online.no Du skal bare switch om modem til brigde modus, koble på routeren bak. Mindre avansert. bare sett routeren på DHCP client så får han Ip fra Modemet. (mindre god løsning, men det virker)
Sjefern Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Takk for svar. Fant de guidene på online.no. Skriver de ut og tar de med meg. Da går det nok bra.
TheBoz Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Husk også at om du setter routeren fra telenor i brigde modus så må du sette D-Link routeren til å "ringe opp" via pppoe. Det gjør du ved å fylle inn brukernavnet og passordet han har fått fra telenor i web grensesnittet til routeren. En annen ting du må huske på er å koble splitteren før alle telefonene i huset. Endret 14. oktober 2005 av TheBoz
Sjefern Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Den er god Blir spennende å se om det funker med en gang.
el_cash Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 jeg bare nevner det igjen, for sikkerhets skyld: En annen ting du må huske på er å koble splitteren før alle telefonene i huset. temmelig mange glemmer dette. pass på å ikke bli en av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå