Gå til innhold

Får AMD-64 - hva morsomt kan jeg gjøre med den? :


N_R

Anbefalte innlegg

har en Barton 2500 som har gjort nytten sin, men nå åker den. Så, i morgen kommer det en 3500+ og et i posten.

 

Men - da er spørsmålet - hvilket OS skal jeg satse på? Win32 eller Win64?? FÅr man egentlig noe ytelses-payoff ved å velge 64? Ut fra hva jeg forstår får man like bra, og tidvis en del bedre ytelse, mens man ofrer noe i driver-kompatibilitet.

 

Har avtale med MS på jobben, så vi har win64 lisenser jeg kan bruke. No prob.

Denne boksen er en server, gamer aldri på den. ATI grafikkort, hovedkortet er nForce Ultra 4, ingen lure kontrollerkort eller andre ting stappet i den. Så jeg antar at drivere ikke er et særlig stort problem.... ?

 

Men kanskje sånne ting som antivirus og den slags ikke funker på Win64? Hva kan jeg komme borti av sånne problemer?? :hmm: ..greit å vite om slike ting på forhånd....

 

 

Så, hva anbefaler dere? Noen som kjører Win64 som kan uttale seg om fordeler og ulemper?? :thumbup:

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg og se i kategorien programvare- Windows.

Der finner du mye info om dette. Utover det vil jeg generelt råde alle til og sjekke hver eneste hardware og software du vil bruke opp mot lister over 64bits drivere. Det er ikke mulig og si entydig at det er lurt eller ikke lurt uten og vite nøyaktig hva du bruker av hardware og programmer. :)

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt en server, men den kjører ikke noe SQL Enterprise Edition eller noe annet som trenger server. Beklager at jeg var litt uklar, men det jeg mente var at jeg bruker den som fil, print og ftp server. Og da duger Professional lang vei.

 

Men etter litt mer research siden jeg la inn denne spoten, så ser det litt skummelt ut med 64 bit... så, jeg tror jeg venter litt og heller tar det når Vista kommer - tross alt, 64-bit er mest for "morro skyld".

 

Men, takker for svar! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...