Gå til innhold

Ultraportable, hva velger jeg?


Cenyon

Anbefalte innlegg

Jeg skal altså ha en liten bærbar, som under hw.no's tester går under beskrivelsen "ultraportable". Har lest tester av noen få, men ble ikke særlig klokere av det. Det jeg kommer til å bruke den til er hovedsakelig:

 

-Å ta den med på forelesning (så den bør ikke bråke for mye)

-Å se filmer/serier

-Å spille diverse rts-spill og WoW

-Å ta den med på LAN (skal også kjøpe ekstern harddisk)

-Å surfe nettet med den

 

Den trenger egentlig bare være en ganske grei PC generellt sett, det designmessige har ikke så mye å si. Jeg kommer til å kjøre Linux på den. Om noen kan foreslå en god ekstern harddisk i 400-600 gigasklassen, hadde det vært kjempefint. Jeg tenker å ikke bruke noe særlig mer enn 12000 på den, da jeg skal ha en del utstyr i tillegg, men jeg kan kanskje strekke meg til 14000.

 

Cenyon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 12" Apple iBook er ganske portabel, og har 6Timer batterilevetid(ved lettere tekstbehandlig, ikkje ved trådløs surfing)

Den veier litt over 2Kg, så er ikkje den letteste 'ultraportable'.

Starter raskt opp og vekkes enda raskere ifra dvale.

 

Ser stilig ut og om man kjøper den ifra Applestore, så kan man få studentrabatt også...

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus W5a jeg er strålende fornøyd med, ligger test av den her på hw... kan ihverfal gjøre det du ønsker med den, kjører wow helt greit, + for kamera og designet er smooth. Er vel kanskje litt over den prisen du nevner her, men hvis du tar en av de mindre modellene tror jeg kanskje du få en under 14...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Min 12" Apple iBook er ganske portabel, og har 6Timer batterilevetid(ved lettere tekstbehandlig, ikkje ved trådløs surfing)

Den veier litt over 2Kg, så er ikkje den letteste 'ultraportable'.

Starter raskt opp og vekkes enda raskere ifra dvale.

 

Ser stilig ut og om man kjøper den ifra Applestore, så kan man få studentrabatt også...

 

--> Hvordan går en frem for å få studentrabatt, og hvor mye utgjør dette på en ibook 12" ca?

Og er det ikke engelsk oppsett på tastaturet fra Applestore?

Lenke til kommentar
--> Hvordan går en frem for å få studentrabatt, og hvor mye utgjør dette på en ibook 12" ca?

Og er det ikke engelsk oppsett på tastaturet fra Applestore?

5095822[/snapback]

 

På de norske sidene (www.apple.no - velg store) kan man velge studentsider, og da får man opp magiske priser. Det er ikke store forskjellen, tror i utgangspunktet det skal være fem prosent. Når du bestiller via den norske siden, får du naturligvis norsk tastatur.

 

Hvis du klarer å leve med engelsk tastatur (som kun gjør krokodilletegn litt vanskelig) er det dog mye snasent ultraportabelt å velge mellom :)

Lenke til kommentar
--> Hvordan går en frem for å få studentrabatt, og hvor mye utgjør dette på en ibook 12" ca?

Og er det ikke engelsk oppsett på tastaturet fra Applestore?

5095822[/snapback]

 

På de norske sidene (www.apple.no - velg store) kan man velge studentsider, og da får man opp magiske priser. Det er ikke store forskjellen, tror i utgangspunktet det skal være fem prosent. Når du bestiller via den norske siden, får du naturligvis norsk tastatur.

 

Hvis du klarer å leve med engelsk tastatur (som kun gjør krokodilletegn litt vanskelig) er det dog mye snasent ultraportabelt å velge mellom :)

5101476[/snapback]

Det er den "lille" studentrabatten, for å få den "store" lager du et ADC medlemskap med apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...