Gå til innhold

[test] QPAD XXXL Lowsense


mariusN

Anbefalte innlegg

img4186a6b5212e1.gif

 

Test av QPAD Lowsense XXXL “Sannsynligvis verdens beste musematte"

 

Svenske QPAD’s musematter er blitt verdenskjent for deres design og presisjon. Er denne musmatten virkelig så bra som alle kritikerne skal ha det til? Jeg har testet QPAD XXXL!

 

Testet med: Microsoft IntelliMouse®Explorer 2.0

 

Spesifikasjoner:

Materiale: Rågummi m/ vulkanisert overflate

Størrelse: 405x285mm

Motiv: Musmatten fåes i flere forskjellige motiver, bla. Med Battlefield 2 motiv, Gate01, MasterPad, Half Life 2, Far Cry og det klassiske QPAD motivet.

 

img4241e04af1ee3.jpgimg4241e05be8b16.jpg

 

 

Første inntrykk:

 

Da jeg fikk min QPAD ble jeg veldig overrasket. Musmatten kommer nemlig i en morsom emballasje – et rør.

Inne i røret ligger QPAD’en sammenrullet. Matten tar ingen skade av dette i og med at den er laget av rågummi, dette kan også være praktisk under frakt til f. eks et LAN. Alle vet eller skjønner at det aldri har hvert kult å komme fram på LAN med en knekt Icemat el. Hehe.

 

Først da jeg rullet den ut på pulten forsto jeg hvor stor ”Lowsense” matten er. Med et mål på nesten 40x30cm tar den nokså stor plass. Den ultimate løsningen for deg som er lei av at musen kommer uten for matten under gaming. (ja jeg vet hvor frustrerende det er å stå der som slakt uten å kunne gjøre noe ;)

Hvis dette ikke er løsningen for deg får du også QPAD i størrelsene XL (285x195mm) og XXL (300x250mm). Emballasje: (5/6)

I bruk:

 

QPAD’s overflate er utrolig glatt og fin, det er nesten så man har lyst til å sitte å stryke den hele tiden! Rawr! Dette gjør at musen glir utrolig lett over matten, og opptar den minste lille bevegelse du eventuelt vil gjøre. Til spill er matten bedre en noe annet, det er nesten så det blir en annen opplevelse å spille med QPAD. Så bra fungerer matten! Virkelig vellykket söta bror =D (6/6)

 

Form og vekt og stabilitet:

 

QPAD XXXL er stor og firkantet med avrundede hjørner og vekten er rimelig lav. Allikevel griper QPAD’en seg fast i et hvert underlag (Glass, Tre ++) og den ligger stabilt og fint. (6/6)

 

Konklusjon:

 

QPAD’s musmatte er absolutt vellykket og jeg vil anbefale alle som er i tvil med å kjøpe den. Enten du har lav, middels eller høy sens har QPAD et alternativ til deg.

 

Pluss:

- Tøff emballasje

- Liten friksjon

- Tøft design

- Kan bøyes og tøyes

 

Minus:

- Finner ”dessverre” ingen negative sider med matten. Men pakken kunne inneholdt QPAD Glidz! (QPAD’s skates)

Karakter: 6/6!

Endret av mariusN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er vell kansje den eneste som misliker denne matta!

 

idag fikk jeg den du har avbildet (grønn). synest at musa henger fast og glir dårlig. er også hakkete på en måte.

dessuten stinker matta tobakk!

5009427[/snapback]

 

og du bruker et styrkejern som mus eller ? :p

 

har ikke opplevd at den henger igjen jeg ass..

Lenke til kommentar
jeg er vell kansje den eneste som misliker denne matta!

 

idag fikk jeg den du har avbildet (grønn). synest at musa henger fast og glir dårlig. er også hakkete på en måte.

dessuten stinker matta tobakk!

5009427[/snapback]

Hvilken mus har du? Glides på?

Hvilken matte sammenligner du med?

 

Jeg testet QPAD XXL 4mm, og samtlige matter på markedet, sammen med Logitech G5 og Razer Copperhead (uten ekstrautstyr) og QPAD var meget deilig :wee:

 

Kanskje jeg er litt subjektiv nå?

Men den ble for tykk/høy (4mm)

Jeg har Everglide Giganta (Optical) nå, og det er forferdelig med så tykk musmatte (1cm?)

 

Men så kommer jeg over denne, QPad Gamer XXXL 1,5mm! Den har jeg ikke prøvd, men den må være vinneren :!:

Lenke til kommentar
og du bruker et styrkejern som mus eller ? :p

 

har ikke opplevd at den henger igjen jeg ass..

5009515[/snapback]

Hvilken mus har du? Glides på?

Hvilken matte sammenligner du med?

 

Jeg testet QPAD XXL 4mm, og samtlige matter på markedet, sammen med Logitech G5 og Razer Copperhead (uten ekstrautstyr) og QPAD var meget deilig :wee:

 

Kanskje jeg er litt subjektiv nå?

Men den ble for tykk/høy (4mm)

Jeg har Everglide Giganta (Optical) nå, og det er forferdelig med så tykk musmatte (1cm?)

 

Men så kommer jeg over denne, QPad Gamer XXXL 1,5mm! Den har jeg ikke prøvd, men den må være vinneren :!:

5009582[/snapback]

Jeg har faktisk helt ny mus, razer copperhead :cool: uten glides.

i øyeblikket samenligner jeg med pappa sin firma musmatte :p har en func til vanlig, og har prøvt en kompiss sin fatal1ty pad(som jeg synest var bedre).

 

Må si at jeg kansje var litt for kjapp med det innlegget siden det vart skrevet 5 minutter etter jeg opna pakken med musmatta. :blush: Har nå brukt den hele dagen og har et litt bedre inntrykk av den nå, men synest fortsatt at den er litt "kånnete". Musa glir ikke like glatt som jeg hadde trodd.

 

angående den 1,5mm matta så har jeg hørt at den ikke er like konfortable som 4mm, men det er vell smak og behag ;)

Lenke til kommentar
og du bruker et styrkejern som mus eller ? :p

 

har ikke opplevd at den henger igjen jeg ass..

5009515[/snapback]

Hvilken mus har du? Glides på?

Hvilken matte sammenligner du med?

 

Jeg testet QPAD XXL 4mm, og samtlige matter på markedet, sammen med Logitech G5 og Razer Copperhead (uten ekstrautstyr) og QPAD var meget deilig :wee:

 

Kanskje jeg er litt subjektiv nå?

Men den ble for tykk/høy (4mm)

Jeg har Everglide Giganta (Optical) nå, og det er forferdelig med så tykk musmatte (1cm?)

 

Men så kommer jeg over denne, QPad Gamer XXXL 1,5mm! Den har jeg ikke prøvd, men den må være vinneren :!:

5009582[/snapback]

Jeg har faktisk helt ny mus, razer copperhead :cool: uten glides.

i øyeblikket samenligner jeg med pappa sin firma musmatte :p har en func til vanlig, og har prøvt en kompiss sin fatal1ty pad(som jeg synest var bedre).

 

Må si at jeg kansje var litt for kjapp med det innlegget siden det vart skrevet 5 minutter etter jeg opna pakken med musmatta. :blush: Har nå brukt den hele dagen og har et litt bedre inntrykk av den nå, men synest fortsatt at den er litt "kånnete". Musa glir ikke like glatt som jeg hadde trodd.

 

angående den 1,5mm matta så har jeg hørt at den ikke er like konfortable som 4mm, men det er vell smak og behag ;)

5010940[/snapback]

Anbefaler og bruke med glides da.. Man får jo tak i q-pad glides som glir ekstremt godt.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Anbefaler og bruke med glides da.. Man får jo tak i q-pad glides som glir ekstremt godt.. :thumbup:

 

tror jeg må skaffe de ja! I dag testet jeg copperhead mot diamondback, og må si at diamondback glir MYE bedre. den har heller ikke glides, så det var igrunnen litt merkelig! Hvor får jeg kjøpt de q-pad glidesene igrunnen?

Lenke til kommentar
Anbefaler og bruke med glides da.. Man får jo tak i q-pad glides som glir ekstremt godt.. :thumbup:

 

tror jeg må skaffe de ja! I dag testet jeg copperhead mot diamondback, og må si at diamondback glir MYE bedre. den har heller ikke glides, så det var igrunnen litt merkelig! Hvor får jeg kjøpt de q-pad glidesene igrunnen?

5016769[/snapback]

På microplex.no

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HGMS2 :)

Edit: Ikke q-pad glides men, glir vel bra de her og..

 

Her er de: http://www.qpad.se/modules/news/article.php?storyid=119

 

Fra sverige så portoen er vel litt stiv.. Hadde valgt de fra microplex, har de selv på en diamondback..

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar

slettet

 

btw, QPAD forhandlere i Norge:

 

 

Postboks 2094

3202 Sandefjord

Tlf: 33 47 14 00

[email protected]

www.komplett.no

 

Microplex Norge AS

Trøskenveien 36

N-1708 Sarpsborg

Tlf: 69127790

[email protected]

http://www.microplex.no

 

MPX - Web Distribusjon AS

Østre Kullerød 5

N-3241 Sandefjord

Tlf: 33 29 34 00

www.mpx.no

 

Gulla Data & Design

Haralds gate 1

2815 Gjøvik

[email protected]

www.hardwareshop.no

 

Datorbutikken.COM

Tlf: 69 17 91 20

www.databutikken.com

 

pcutstyr.no

Rolvsøyveien 201

1617 Fredrikstad

Tlf: 69 30 77 99

[email protected]

www.pcutstyr.no

 

Mamoz.no

Nardoveien 4b

7032 Trondheim

Tlf: 73 60 60 77

[email protected]

www.mamoz.no

 

Digital Impuls AS

Møllergata 9

0179 Oslo

Tlf: 22339500

[email protected]

www.digitalimpuls.no

 

Datatilbehør Norge AS

Tlf: 69 23 39 00

[email protected]

www.dtn.no

 

 

Krøll@lfa Trondheim

Dronningensgt. 44

7012 TRONDHEIM

Tlf: 73 51 10 10

[email protected]

www.krollalfa.com

 

GGshop by Lanpro DA

v/ Stian Seland Olsen

Bakkemoen 15

4760 Birkeland

Tlf: 90 68 57 84

www.ggshop.no

 

Syse Data AS

Stensarmen 4

3112 Tønsberg

Tlf: 33349700

[email protected]

www.sysedata.no

 

 

Datakjeden Tønsberg

Klostergata 1a

3103 TØNSBERG

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

 

Datakjeden Bergen

Kringsjåvn. 83-89

Laksevåg senter 4 etg.

5163 LAKSEVÅG

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

 

Datakjeden Oslo

Møllergata 1

0179 OSLO

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

 

Datakjeden Stavanger

Luramyrveien 1

4313 SANDNES

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

 

Datakjeden Stovner

Stovner Senter 2 etg.

0985 OSLO

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

 

Datakjeden Trondheim

Fjordgata 46

7010 TRONDHEIM

815 11 800 Innvalg 2

www.datakjeden.no

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har den med 1.5cm, og er VELDIG fornøyd  :D

Har aldri prøvd den med 4cm, så jeg kan ikke sammenligne...

Tenkte egentli å kjøpe den med 4cm, men det hørtes så mye ut.  :p

5094970[/snapback]

 

 

Jeg håper det er mm. du snakker om? :)

 

Jeg har matten selv, den er kjempefin. Jeg kjøpte den når jeg satt 24/7 og spilte CS en eller annen gang i tiden. Utmerket matte, jeg spiller ikke lengre men har enda ikke vurdert noe annet.

 

Jeg skaffet meg hyperglides da jeg kjøpte den, jeg slet ut 1 sett på ca. 1 måned med en gammel steelpad4D (?) og satt på nye for ca. halvannet år siden, har enda ikke byttet. De er utmerket, bedre enn noen andre taper o.l. jeg prøvde mens jeg var opphengt i de greiene. (Jeg brukte kanskje 200 kroner i måneden på glides :blush: )

 

To sett kostet 50-60 kroner, det er lav månedspris det. :yes: (60kr @ 3-4år+?)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er en deilig matte som gir en god glid, uansett mus :)

 

Men jeg må meddele at GATE01-versjonen IKKE er optimal for Razer Copperhead.

Musepekeren hopper og danser ved (lange) raske bevegelser.

De med en moderat sense vil ikke merke dette.

Men jeg har gaanske lav sense, så musen blir relativt grovt voldtatt under min spilling.

Musen fungerer perfekt på laminat (direkte på pulten), hvertfall.

 

Over til Copperhead-slakt

Hva i alle dager gjør dere Copperhead-brukere med ringefingeren?

Den ligger å skrapes langs den skarpe gummikanten.

Jeg har for korte fingre til å få den bort til "det flate partiet" fremme på musen.

Forferdelig irriterende etter noen timer! Da har du kanskje en våt hånd også. Å bruke denne musen da, er definisjonen på ubehag.

Dette hadde jeg ikke forutsett under min korte test :hrm:

Musen er for øvrig litt for høy også.

 

Etter oppstart er det ikke alltid musen blir registrert. Når den blir det, er det ikke som Razer Copperhead.

Det resulterer i at sensen er, pardon my french, kuket.

Dermed må USB-kontakt byttes relativt ofte. Et helvete.

Under dette daglige gjøremålet, blir jeg påminnet om at musen har for kort og stiv kabel!

 

Tommelknappene merker du godt er av "lav kvalitet" de knirker og er litt løse.

Hovedknappene er litt for lette å trykke inn, det er ikke skjeldent at jeg skyter når jeg tar meg en kjapp 180.

Ved re-plassering av musen (lift and drop - etter 180-en) hoppet pekeren ganske mye utav sin originale posisjon. (Småfixet etter nyeste firmware).

 

I noen spill (spes. Quake II) lever musen sitt eget liv.

Et par ganger i Quake III, merket jeg at venstre museknapp-funksjonen hang. Forsvant etter villtrykking.

 

Det positive

Kjapp (på rett underlag).

Presis.

Tøff.

Store hovedknapper, med fine fingerspor.

Scrollen er bra plassert.

Kan brukes av venstrehendte.

Glir bra.

 

Konklusjon

Bomkjøp. Drittmus. God matte.

Tilbake til M$IE3.0 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...