Gå til innhold

LCD-panel, som ekstrautstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slike LCD display du er ute etter?

 

Vet ikke om det finnes ferdige LCD display som du kan feste direkte til en 5.25" (3,5") brønner, så litt modifikasjons trengs vel hvis du kjøper en slik som jeg linket til.

Tenker da på "frivillig tekst" display.

 

Vet ikke helt hva du er ute etter, men det jeg linket til kan du gjøre omtrent hva du vil med. Det finnes også LCD display som viser temperaturer e.l., men jeg har igrunn ingen aning hva du er ute etter.

 

Litt mer spesifikk kan du jo være. Hva du er ute etter, hva den skal gjøre etc.

Lenke til kommentar
er det SLIKE du mener?

I det tilfellet, ja, det finnes  :p

4999511[/snapback]

 

Jepp, slike! Trenger å vite CPU-temp og vifte-hastighet. Men hvordan funker disse greiene? Noen av dem hadde utrolig mange ledninger... skal noe av dette kobles til hovedkortet, slik at jeg evt. må sørge for å ha et som er kompatibelt? Kobles display-kablene til vifte-connecterne og viftene kobles til displayet, eller noe sånt?

 

Disse jeg likte best:

 

Cooler Master Aerogate II

Aerogate GateWatch

Lenke til kommentar

Temperaturmålerne fester du der du vil lese av temp (F.eks ved kjernen på CPU) og til viftestyringen.

 

Vifter kobles til viftestyringen (De får strøm fra viftestyringen), og har viftene RPM-avleser, så vil dette vises på skjermen.

 

Med andre ord, du trenger ikke koble til noe på hovedkortet, og du trenger evt. ikke ha et "kompatibelt hovedkort".

Viftestyring er en "erstatning" for vifteplassene på hovedkortet. (Forenklet sagt)

Lenke til kommentar
Temperaturmålerne fester du der du vil lese av temp (F.eks ved kjernen på CPU) og til viftestyringen.

 

Vifter kobles til viftestyringen (De får strøm fra viftestyringen), og har viftene RPM-avleser, så vil dette vises på skjermen.

 

Med andre ord, du trenger ikke koble til noe på hovedkortet, og du trenger evt. ikke ha et "kompatibelt hovedkort".

Viftestyring er en "erstatning" for vifteplassene på hovedkortet. (Forenklet sagt)

5000543[/snapback]

 

Brilliant *kjøpe*

Lenke til kommentar

vifte styring kalles dette :) kan anbefale "aerocool" gatewatc, har den selv og er kjempe fornøyd! mulig for styring av 4 vifter, 4 temp målere, volum kontroll, equlizer over lyden rundt kassa, og et tegn som viser om pc en jobber eller ikke..

belysningen på lcd skjermen kan velges i 3 farger(blå, rosa, rød).. denne herligheten tar 2stk 5.25 brønner(cd rom)..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
vifte styring kalles dette :) kan anbefale "aerocool" gatewatc, har den selv og er kjempe fornøyd! mulig for styring av 4 vifter, 4 temp målere, volum kontroll, equlizer over lyden rundt kassa, og et tegn som viser om pc en jobber eller ikke..

belysningen på lcd skjermen kan velges i 3 farger(blå, rosa, rød).. denne herligheten tar 2stk 5.25 brønner(cd rom)..

5006421[/snapback]

Forskjell på lcd display og viftestyring da men.. :hrm:

Kjøper man Aerocool gatewatc trenger man nesten ikke lcd display.. :!:

Lenke til kommentar
vifte styring kalles dette :) kan anbefale "aerocool" gatewatc, har den selv og er kjempe fornøyd! mulig for styring av 4 vifter, 4 temp målere, volum kontroll, equlizer over lyden rundt kassa, og et tegn som viser om pc en jobber eller ikke..

belysningen på lcd skjermen kan velges i 3 farger(blå, rosa, rød).. denne herligheten tar 2stk 5.25 brønner(cd rom)..

5006421[/snapback]

hadde du lest igjennom tråden hadde du også skjønt hva det var snakk om.. veit det er forskjell ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...