Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte forsikringsselskap, hva skjer med bonus?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Har seg slik at moren min har forskringa si hos IF... Nå skal jeg få meg bil snart og, så tenkte jeg og moren min kan bli total-kunder hos Postbanken og få litt diverse goder.

 

Men hva skjer med de 70%'ene hun har opparbeida hos If? Flyttes de over til postbanken, eller blir de hos if?

 

Kan begge bilene forsikres med 70% bonus? leste et sted at den ene får 70%, mens andre 50%...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså ved forøkning av egen bilpark, har nær sagt alle krav på forhøyet startbonus.

Det vil ikke kvalifisere til å forhandle seg frem til høyere bonus, vet om selskap som tilbyr forhøyet startbonus, men det er egentlig i strid med reglementet.

så derfor er jeg litt nyskjerrig på hvordan dette gjøres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja hvis du for eksempel kan dokumentere skadefri kjøring i firma, kan det gis opptil 50% startbonus.

5009773[/snapback]

Det du sier klarte en kar her på jobben å få til. Han bare fikk firmaet om å sende et brev/e-post om at han har kjørt skadefritt i de årene han hadde en bil registrert på faren sin.

Det var faktisk han hos forsikringsselskapet som sa at han kunne gjøre.

Men jeg vet ikke hva som skjer med bonusen når man har eller skal ha flere en 1 bil.

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan ingen hadde noe svar på hvordan det gjøres.

virker nesten som om noen har snakket litt over seg?

 

G

5061528[/snapback]

 

Eller at du aldri har prøvd å prute..

 

Gjorde dette på førstebilen min. Fikk tilbud om x antall kroner i forsikring, ringte til annet selskap og fikk en annen pris (noe rimeligere selvsagt, for de ville være billigst). Sjekket med selskap 1 igjen med den nye prisen, og de ga meg fra 20 til 30% i stedenfor. Selskap 2 gikk da ut og ga meg 40% - som jeg aksepterte siden selskap 1 ikke ville gå høyere.

 

At det "står i reglementet" at det ikke er lov, spillte null rolle for min del. Jeg fikk forsikringspapirene mine med 40% bonus og betale deretter. I dag har jeg 70% 5. året på min bil nr 1 og 70% 3. året på bil nr 2 (altså 10 år senere).

Lenke til kommentar

Kjekk detalj det med 10 år tilbake. for reglene for dette og overholdingen av disse har nok blitt strengere i løpet av de siste årene.

blandt annet kunne man arve bonus/startbonus fra foreldrene, samt at muligheten til å "forhandle" seg til en høyere bonus var større.

 

men per i dag, tror jeg dette vanskelig lar seg gjøre.

 

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...