Gå til innhold

Sortere musikken automatisk i mapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om der er ett program som automatisk sorterer musikken min i mapper ut i fra infoen som er i tagene til sangene.

Vil også ha ett program som lager spille lister for alle albumene mine automatisk så jeg slipper å velge ett og ett album for å lage en spille liste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har testet det, men får ett problem der når de alt ligger i mapper.

Saken er at jeg har endret litt på tagene, og vil derfor sortere på nytt, men mediamonkey nekter å gjøre det noe anderledes selv om tagene er anderledes nå.

Skrevet

Saken er at jeg har endret litt på tagene, og vil derfor sortere på nytt, men mediamonkey nekter å gjøre det noe anderledes selv om tagene er anderledes nå.

Jada... Fortell om problemet etter du har trykket på CTRL+R og laget din egen formel...

Skrevet

Jada... Fortell om problemet etter du har trykket på CTRL+R og laget din egen formel...

Som jeg sier, jeg har prøvd media monkey. Problemet er at selv om jeg velger nytt sted mappene skal opprettes, så bruker den samme mappe navn som de alt har, og ikke nye mapper ut i fra tagene.

Jeg testet itunes, og her ble alt som jeg ville ha det. Bra itunes er brukenes til noe:)

Skrevet (endret)
Som jeg sier, jeg har prøvd media monkey. Problemet er at selv om jeg velger nytt sted mappene skal opprettes, så bruker den samme mappe navn som de alt har, og ikke nye mapper ut i fra tagene.

Det er jo fordi du ikke har lagd en formel for mappene!

Du må jo vite hvordan du bruker programmet før du uttaler deg...

Jeg kan gi deg gratis tips. Her er min formel:

D:\Musikk\<Artist>\(<Year>) <Album>\<Track#>. <Artist> - <Title>

Du forstår forhåpentligvis hvordan dette blir i praksis.

Grunnen til at filene kommer i samme mappe, er fordi formelen standard er noe sånt som dette:

.\<Artist> - <Title>

Da blir KUN filene fikset på. Det har sine nytteområder det også.

EDIT: iTunes sin formel er slik

...<Artist>\<Album>\<Track#> - <Title>

Helt standard formel som ikke gir deg noe mer enn andre program...

Endret av Dell_9200
Skrevet (endret)
Jeg har hele tiden hatt formelen "\Min musikk\<Artist>\<Album>\<Artist> - <Track#> - <Title>"

Filene skulle da flyttes fra c:\musikk.

Og problemet ditt er da?

Jeg ville ha latt C|D|E|F:\ stå før formelen din... Skal ikke gjøre noen forskjell, men da er du helt sikker på at formelen din er riktig.

Endret av Dell_9200
Skrevet

Ja, jeg er helt sikker på at formelen er riktig. Det virker på de fleste sangene, men på noen av artistene velger den å se bort fra tagene og bare beholde dem i de mappene de er i. JEg har sjekket at tagene er riktig, så er ikke der feilen er.

Men uansett så har jeg fått det slik jeg vil nå med itunes, så er ikke noe problem lengre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...