Gå til innhold

Få vekk novel clienten fra company laptop'n


TRyeng

Anbefalte innlegg

OK, jeg har en laptop som er installert med novel softvare. Jeg har lyst til å fjerne denne fordi jeg aldri er på kontoret(reise-jobbing). Jeg vil selv administrere pc'n og vil ikke ha bruk for netverk login.

 

Hvordan kan jeg fjerne dette og samtidig få OS(win2k) til å starte opp uten problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda er klar over workstation muligheten, men med denne kan jeg ikke endre brukernavn og passord uten å være tilkoblet nettet på jobben. Har ikke lyst til å plugge denne inn err.. maskinen er jo ikke standard IT-avdeling A4 pc lengre :wink:

 

Jeg vil selv administrere denne slik at jeg bruker denne med min hjemme PC i nett der.

 

Uansett, vil fjerning av NC, fuc#¤ opp maskinen, eller vil den bli som en workstation?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 10:57, TRyeng skrev:

Joda er klar over workstation muligheten, men med denne kan jeg ikke endre brukernavn og passord uten å være tilkoblet nettet på jobben. Har ikke lyst til å plugge denne inn err.. maskinen er jo ikke standard IT-avdeling A4 pc lengre :wink:


Jeg vil selv administrere denne slik at jeg bruker denne med min hjemme PC i nett der.


Uansett, vil fjerning av NC, fuc#¤ opp maskinen, eller vil den bli som en workstation?


 

Hmm litt lenge siden jeg hadde om novell, men skal prøve å hjelpe:

 

Du går på properties på din "local area connection" der protokollene for nettverkskortet ditt ligger. Klikk på novell protokollen(e) og uninstall. Når du booter nå skal novell(loginen) være borte, men hvis du ikke vet ditt "workstationadministrator" bruker navn og passord er du fucked :smile:

 

(liten skrift: dette gjøres på eget ansvar...hehe)

Lenke til kommentar

Du kan fjerne novell login ved og fjerne haken for Novell Client i nettverket.

Du høgreklikker på den nettverksforbindelsen du har den på (lan) og så skulle den vere borte vekk.

Ta alle andre også som høyrer med novell.

 

Det er ikkje sikkert at passorda blir styrte av novell på ditt nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...