Gå til innhold

angrerett til telenordic mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snakket med dem og de sage at det var fra jeg skrev under :(

må betale et gebyr for brutt bindingstid på kr. 1000kr

er der nogen lov som siger det?

Dette er et så kalt fjernsalg, dvs at du har angrerett ift forbrukerkjøpsloven. Den er i utgangspunktet på fjorten dager, regnet fra den dato du mottar produktet. Dersom du ikke ble gjort kjent med angreretten ved kjøp, dvs at du fikk et angrefristskjema i hånden, løper fristen vesentlig lenger. Nå har jeg ikke satt meg så veldig godt inn i den nye forbrukerkjøpsloven, men mener å huske at fristen ved kjøp av tjenester regnes fra den dato du har satt deg inn i tjenestens innhold.

Ring ditt lokale forbrukerkontor så vil en saksbehandler som arbeider med disse spørsmål til daglig kunne svare deg prompte. Det koster ingen ting. Lykke til!

Lenke til kommentar
snakket med dem og de sage at det var fra jeg skrev under :(

må betale et gebyr for brutt bindingstid på kr. 1000kr

er der nogen lov som siger det?

Bare bullshit. Du har angrerett fra den dagen du mottar produktet, altså da du mottar simkortet.

 

Skriv mail/brev til de og si at den praksisen de benytter er ulovlig, og krev å få benytte angreretten. Så viser du til denne paragrafen her, og skriver til slutt at om de ikke følger dette klages de inn for forbrukerombudet for ulovlige markedsvilkår!

 

"Angrerettloven:

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. "

 

I tillegg, om du ikke mottok eller har mottat i posten noe skjema om angrerett er fristen uansett 3 måneder.

 

Når jeg tenker meg om hadde jeg opprettet klagesak på disse uansett, veldig fint om du hadde gjort det faktisk :). Sleipe selskaper må tas ved roten.

 

http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609 <-- her klager du! :)

Lenke til kommentar
§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

I dette tilfellet kommer nok §18 til anvendelse og ikke §11, så om en selger deler ut angrerettskjema ved kontraktsinngåelsen og ellers overholder sin opplysningsplikt etter §9 løper fristen fra dette tidspunktet uavhengig av hvorvidt man har mottatt noe SIM-kort eller ikke.

Lenke til kommentar

Nå traff jeg faktisk på en telenordicselger på den lokale rimien i dag. Han sa at de hadde fått beskjed om at de solgte en tjeneste, med angrerett fra det tidspunktet du skriver under på avtalen.

 

Han hadde også angrerettskjemaer som han delte ut til alle sammen, og virket egentlig som om han hadde god greie på det han drev med.

Lenke til kommentar

Her var det mye uvitenhet. Mobilabonnement er en tjeneste i angrefristlovens forstand. Grovt sett kan du si at varer i denne lovens forstand er produkter av fysisk karakter. Du trenger riktignok et simkort for å kunne ta abonnementet i bruk, men det er de tjenestene simkortet gir tilgang til, og ikke selve simkortet som her er produktet.

Konklusjonen blir da at angrefristen beregnes etter §18, og at angrefristen starter å løpe fra kunden fikk angrefristskjemaet sammen med relevante opplysninger om abonnementet.

 

End of discussion.

 

K

Endret av kennetho
Lenke til kommentar
Her var det mye uvitenhet. Mobilabonnement er en tjeneste i angrefristlovens forstand. Grovt sett kan du si at varer i denne lovens forstand er produkter av fysisk karakter. Du trenger riktignok et simkort for å kunne ta abonnementet i bruk, men det er de tjenestene simkortet gir tilgang til, og ikke selve simkortet som her er produktet.

Konklusjonen blir da at angrefristen beregnes etter §18, og at angrefristen starter å løpe fra kunden fikk angrefristskjemaet sammen med relevante opplysninger om abonnementet.

 

End of discussion.

 

K

5007584[/snapback]

 

Japp. Jeg velger å si meg enig i denne tolkningen :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...