Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch i stedenfor Router med Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

modemene telenor har sendt ut i den senere tid inneholder en ruter slik at man kan benytte en svitsj til å dele linjen mellom maskinene. Måten du finne ut om du har et modem med eller uten ruterfunksjonalitet er:

 

Er ditt Thomson 510i et bridgemodem eller et rutermodem? Serienummeret på undersiden av modemet forteller hvilken type du har. Du har et rutermodem hvis du har Thomson Speedtouch 510i med serienummer som starter på:

MBTN624MQ..

eller

MBTN624PA..

Alle andre Thomson SpeedTouch 510i levert av Telenor (dvs. modem levert før mars 2004) er bridgemodem.

 

har du ikke et modem med denne ruterfunksjonaliteten må du ha en ruter hvis du skal dele linjen mellom flere maskiner.

Lenke til kommentar

Enig med espenc, det må en ruter inn i bildet uansett, og da må det være i modemet. De fleste ISP-er leverer i dag modem med ruter (ofte kalt gateway eller bredbåndsruter) integrert i modemet. Normalt har man 1 eller 4 porter ut til maskiner, og man kan da bruke en switch for å få flere porter.

Lenke til kommentar

modemet er fra en del år siden så det er nok for gammelt.

Jeg lurte på om jeg kunne bruke en switch i steden for router pga at når jeg sender filer og samtidig laster ned så går nedlastingen utrolig tregt...Er sikkert 3-4år gammelt det modemet..Så kan det ver noe med det?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...