hood Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Jeg har en bærbar og en stasjonær PC som er linket opp med trådløst nett. Problemet er at når jeg bruker den bærbare så ligger all mottatt e-post i innboksen på den stasjonære. Finnes det noen enkel måte synkronisere e-post mellom to maskiner på? Jeg bruker Outlook. Endret 11. oktober 2005 av hood
Muffinman Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Du kan jo bruke en funksjon som lar deg la det være igjen en kopi av eposten på serveren, og legge inn at den slettes f.eks etter en uke. Om du da sjekker mailen på begge maskinene oftere enn dette tidsintervallet vil eposten din lastes ned til begge maskinene.
hood Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Skrevet 11. oktober 2005 Du kan jo bruke en funksjon som lar deg la det være igjen en kopi av eposten på serveren, og legge inn at den slettes f.eks etter en uke. Om du da sjekker mailen på begge maskinene oftere enn dette tidsintervallet vil eposten din lastes ned til begge maskinene. Ja det er jo en mulighet. Men om jeg da sjekker mailen f.eks. 3 ganger på ei uke, vil ikke de samme mailene bli lastet ned 3 ganger på maskinen da siden de fortsatt ligger på serveren?
Skee Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Kommer opp endel treff her: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=out...hronize&spell=1 Denne linken har endel ideer om hvordan det kan gjøres, ingen akkurat brukervennlige men de var ihvertfall gratis: http://www.slipstick.com/outlook/sync.htm Dette er kjøpesoftware som gjør jobben: http://www.synchpst.com/ De har trial-periode så kan jo sjekke det ut og si fra om det er noe særlig (har samme problemet selv)?
ryback Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg og mange med meg bruker Outlook (express) og der har man mulighet til å la mailen ligge på server inntil man sletter den fra "deleted items". Den kan også som nevnt ovenfor settes til å slette mail som har overskredet en gyldighetsdato. Jeg vil tro at de fleste andre epostklienter har samme eller lignende funksjonalitet. Det er med andre ord bare en liten endring i innstillingene på klienten som skal til.
wizzcat Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Du kan jo bruke en funksjon som lar deg la det være igjen en kopi av eposten på serveren, og legge inn at den slettes f.eks etter en uke. Om du da sjekker mailen på begge maskinene oftere enn dette tidsintervallet vil eposten din lastes ned til begge maskinene. Ja det er jo en mulighet. Men om jeg da sjekker mailen f.eks. 3 ganger på ei uke, vil ikke de samme mailene bli lastet ned 3 ganger på maskinen da siden de fortsatt ligger på serveren? Neida, det er bare ny mail som vil bli lastet ned hver gang. Eneste problemet er at mailen kan hope seg opp på serveren, men de fleste epostprogrammer har innstillinger for å slette mail eldre enn en viss dato.
Jankee Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Flyttes fra nettverk til programvare, dette problemet har ingenting med fysisk nettverk å gjere men programvarefunskjsoner.
geokri Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 jeg har akkurat samme opplegget bare med 2 laptopper, har satt at mail ikke skal slettes før etter 5 dager, sjekker mailen på begge maskinene oftere enn det, så da får jeg epostene på begge maskinenen. Og mailene kommer bare en gang til en pc, selv om du sjekker oftere enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå