Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Heisann! Nå har jeg lagd et map i VHE og lagret det som en .map-fil. Så har jeg fått vite at jeg skal åpne den i Batch Complier og komplimere den? Men når jeg åpner Batch Complier og velger Open, kan jeg bare åpne .bcp-filer. Hva gjør jeg feil? Takk for svar Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg er ikke kjent med Batch Complier, jeg har altid brukt ZHLT.. som gjør det meste automatisk. Trykk på min hjemmesideknapp og du vil havne på min CS map guide, der kan du laste ned ZHLT. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Bruk Zoner HL tools. Finner ikke bedre compiler til HL. T.o.m Valve anbefaler dem. Se på www.valve-erc.com Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Bruk Zoner HL tools. Finner ikke bedre compiler til HL. T.o.m Valve anbefaler dem. Se på www.valve-erc.com Ehm.. Var jo det jeg sa da... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk, tusen takk! Men nå har jeg nettopp begynt, og det virker som de som har lagd de_dust2 for eksempel måp har brukt litt tid. Men øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Men øvelse gjør mester. Ja, det er rett instilling. Øvelse gjør mester. De som har laget de_dust2 og for så vidt alle standard maps til CS har brukt lang tid. Det tar lang tid å lage store kompliserte maps. Derfor jeg kun lagde fun_maps. Men bare stå på Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det blir nok et (kanskje flere) aim_ eller fy_map her og. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Fulgte guiden, men når jeg skulle kjøre mappet kom denne feilmeldingen opp. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Fulgte guiden, men når jeg skulle kjøre mappet kom denne feilmeldingen opp. Det kan være mange problemer. Du burde kanskje sjekke Log filen som den refererer til. Endret 11. oktober 2005 av Newt32 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Hmm.. For meg var det der gresk. hlcsg v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005) Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1 Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh. Based on Valve's version, modified with permission. Submit detailed bug reports to amckern at [email protected] If you have a Compile error with this stage of compile, please check http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'. ----- BEGIN hlcsg ----- Command line: C:\Valve\CSBANE~1\ZHLT\hlcsg.exe C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test Entering C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test.map Current hlcsg Settings Name | Setting | Default ---------------------|-----------|------------------------- threads [ 1 ] [ Varies ] verbose [ off ] [ off ] log [ on ] [ on ] developer [ 0 ] [ 0 ] chart [ off ] [ off ] estimate [ off ] [ off ] max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ] max lighting memory [ 6291456 ] [ 6291456 ] priority [ Normal ] [ Normal ] noclip [ off ] [ off ] null texture stripping[ on ] [ on ] clipnode economy mode [ on ] [ on ] clip hull type [ legacy ] [ legacy ] onlyents [ off ] [ off ] wadtextures [ on ] [ on ] skyclip [ on ] [ on ] hullfile [ None ] [ None ] nullfile [ None ] [ None ] min surface area [ 0.500 ] [ 0.500 ] brush union threshold [ 0.000 ] [ 0.000 ] Using mapfile wad configuration Wadinclude list : [zhlt.wad] 0 brushes (totalling 0 sides) discarded from clipping hulls CreateBrush: (0.00 seconds) SetModelCenters: (0.00 seconds) CSGBrush: (0.02 seconds) Including Wadfile: \valve\cs baner\zhlt\zhlt.wad - Contains 0 used textures, 0.00 percent of map (8 textures in wad) Using Wadfile: \valve\cs baner\map textures\as_armageddon.wad - Contains 1 used texture, 100.00 percent of map (9 textures in wad) Texture usage is at 0.08 mb (of 4.00 mb MAX) 0.03 seconds elapsed ----- END hlcsg ----- hlbsp v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005) Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1 Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh. Based on Valve's version, modified with permission. Submit detailed bug reports to amckern at [email protected] If you have a Compile error with this stage of compile, please check http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'. ----- BEGIN hlbsp ----- Command line: C:\Valve\CSBANE~1\ZHLT\hlbsp.exe C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test Current hlbsp Settings Name | Setting | Default -------------------|-----------|------------------------- threads [ 1 ] [ Varies ] verbose [ off ] [ off ] log [ on ] [ on ] developer [ 0 ] [ 0 ] chart [ off ] [ off ] estimate [ off ] [ off ] max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ] priority [ Normal ] [ Normal ] noclip [ off ] [ off ] nofill [ off ] [ off ] noopt [ off ] [ off ] null tex. stripping [ on ] [ on ] notjunc [ off ] [ off ] subdivide size [ 240 ] [ 240 ] (Min 64) (Max 512) max node size [ 1024 ] [ 1024 ] (Min 64) (Max 8192) SolidBSP [hull 0] 47 (0.02 seconds) Warning: === LEAK in hull 0 === Entity light_environment @ (-202, 192, 64) Error: A LEAK is a hole in the map, where the inside of it is exposed to the (unwanted) outside region. The entity listed in the error is just a helpful indication of where the beginning of the leak pointfile starts, so the beginning of the line can be quickly found and traced to until reaching the outside. Unless this entity is accidentally on the outside of the map, it probably should not be deleted. Some complex rotating objects entities need their origins outside the map. To deal with these, just enclose the origin brush with a solid world brush Leak pointfile generated SolidBSP [hull 1] 65 (0.00 seconds) Warning: No entities exist in hull 1, no filling performed for this hull SolidBSP [hull 2] 65 (0.02 seconds) Warning: No entities exist in hull 2, no filling performed for this hull SolidBSP [hull 3] 69 (0.00 seconds) Warning: No entities exist in hull 3, no filling performed for this hull 0.11 seconds elapsed ----- END hlbsp ----- hlvis v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005) Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1 Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh. Based on Valve's version, modified with permission. Submit detailed bug reports to amckern at [email protected] If you have a Compile error with this stage of compile, please check http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'. ----- BEGIN hlvis ----- Command line: C:\Valve\CSBANE~1\ZHLT\hlvis.exe C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test >> There was a problem compiling the map. >> Check the file C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test.log for the cause. ----- END hlvis ----- hlrad v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005) Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1 Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh. Based on Valve's version, modified with permission. Submit detailed bug reports to amckern at [email protected] If you have a Compile error with this stage of compile, please check http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'. ----- BEGIN hlrad ----- Command line: C:\Valve\CSBANE~1\ZHLT\hlrad.exe C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test >> There was a problem compiling the map. >> Check the file C:\Valve\Steam\SteamApps\luzifer_loff\counter-strike\cstrike\maps\test.log for the cause. ----- END hlrad ----- test.bsp Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, du har en så kallt leak: Error: A LEAK is a hole in the map, where the inside of it is exposed to the (unwanted) outside region. The entity listed in the error is just a helpful indication of where the beginning of the leak pointfile starts, so the beginning of the line can be quickly found and traced to until reaching the outside. Unless this entity is accidentally on the outside of the map, it probably should not be deleted. Some complex rotating objects entities need their origins outside the map. To deal with these, just enclose the origin brush with a solid world brush Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Bruk Zoner HL tools. Finner ikke bedre compiler til HL. T.o.m Valve anbefaler dem. Se på www.valve-erc.com Ehm.. Var jo det jeg sa da... Morgenfrisk dug i øynene hindret meg i å lese gjennom svar Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Bruk Zoner HL tools. Finner ikke bedre compiler til HL. T.o.m Valve anbefaler dem. Se på www.valve-erc.com Ehm.. Var jo det jeg sa da... Morgenfrisk dug i øynene hindret meg i å lese gjennom svar Tilgitt. Har gjort sånt før jeg også. Ingenting å være flau over, helt menneskelig Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, du har en så kallt leak: Error: A LEAK is a hole in the map, where the inside of it is exposed to the (unwanted) outside region. The entity listed in the error is just a helpful indication of where the beginning of the leak pointfile starts, so the beginning of the line can be quickly found and traced to until reaching the outside. Unless this entity is accidentally on the outside of the map, it probably should not be deleted. Some complex rotating objects entities need their origins outside the map. To deal with these, just enclose the origin brush with a solid world brush En lekasje? Det vil si en åpning elns en plass? Jeg aner ikke. Men hvis det er det, så kan du jo se på fila jeg la ved. Jeg kan ikke se noe "lekasje! Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det vil si en åpning elns en plass? Ja. Mappet ditt må være helt tett. Mange bruker å lage en skybox rundt hele mapet for å gjøre det tett. Det kan være ganske småe hull i mapet ditt. Så det er litt pirkearbeid. Av og til vanskelig å finne. Men du kan sjekke etter feil før du kjører mapet, noe som er ganske lurt. Da finner du fort ut om det finnes leaks i mapet ditt, og hvor de befinner seg. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det vil si en åpning elns en plass? Ja. Mappet ditt må være helt tett. Mange bruker å lage en skybox rundt hele mapet for å gjøre det tett. Det kan være ganske småe hull i mapet ditt. Så det er litt pirkearbeid. Av og til vanskelig å finne. Men du kan sjekke etter feil før du kjører mapet, noe som er ganske lurt. Da finner du fort ut om det finnes leaks i mapet ditt, og hvor de befinner seg. Hvordan lager man en slik skybox? Jeg regner med det blir brukt mange steder siden mange map har fri himmel. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Om du har halflife.wad filen kan du finne en texture som heter "sky". Du kan lese mer om dette på spillmodding.no. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Om du har leak i mappe er point fila god å ha. Load den inn og følg den røde linja. Husker ikke helt men mener det var tools->load pointfile. Skal du ha sky anbefaler jeg ikke en boks rundt hele brette med sky på. Gir sinnsyk høy count på brette. Har sett mange som har brukt denne løsningen. Forsegle heller brette der det skal være sky med sky og ikke lag en boks rundt hele brette. Vet det ikke er lett i starten men er mye lettere å vende seg til det med en gang slik at du ikke får problemer med det når du blir flinkere med designe. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Om du har leak i mappe er point fila god å ha. Load den inn og følg den røde linja. Hvor finner jeg den da? Edit: Åpnet cs og valgte banen på lokal game. Da fikk jeg opp en feilmelding som sa at den ikke kunne åpne en .wad-fil som trengtes. Endret 11. oktober 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
-Raistlin- Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 da må du legge .wad filen du trenger inn i counter-strike > valve eller counter-strike > cstrike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå