Gå til innhold

WOW vs. Everquest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt EQ2 og WOW i en god stund. Jeg hadde ikke bra nok maskin til EQ2 så jeg måtte desverre gi det opp da jeg er en grafikk hore.

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er men mitt inntrykk er at det er mere voksne mennesker som spiller i EQ2. Noe som er egentlig meget positivt. Om du vil RP så er også EQ2 det perfekte valget.

 

EQ2 er et mye dypere spill en WOW også med en crafting som overgår WOW til di grader. Men EQ2 vil kreve mye mere tid av deg en WOW.

 

WOW er som dem fleste vet også et utrolig bra spill. Spillet krever ikke en monster maskin og det ser meget bra ut! RP serverene er litt bob bob da det er så mange unge spillere som driter i eller ikke skjønner at dem er på en RP server.

 

Crafting er meget "enkel" i forhold til EQ2 men morro forde. Du vil også få mere variert armor og gå opp i levels mye fortere en i EQ2. Noe som noen ser positivt og negativt på.

 

Jeg ville lastet ned trial versjonen av EQ2 å testet det. Og evnt testet WOW hos en venn eller butikk om mulig.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke spilt EQ2, men spilt WOW ganske lenge nå.

Gjør deg selv deg tjenesten å ikke begynn med wow, men mindre du har tid til og spille 7-8 timer hver eneste dag, og har penger nokk til det.

Skal du spille seriøst WOW (Mc,bwl & aq ol) så må man nesten bruke så mye tid.

Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke spilt EQ2, men spilt WOW ganske lenge nå.

Gjør deg selv deg tjenesten å ikke begynn med wow, men mindre du har tid til og spille 7-8 timer hver eneste dag, og har penger nokk til det.

Skal du spille seriøst WOW (Mc,bwl & aq ol) så må man nesten bruke så mye tid.

6081163[/snapback]

 

Hei Bateleur :)

 

Vel det er jo litt hva en gjør ut av det selv da. En må jo ikke spille 7 timer værdag da. Spill når du har lyst og ikke vær så opptatt av å komme opp til lv 60 som så mange er.

 

Det er veien dit som er artig...så ikke ha det så travelt. Kos deg med spillet istede for å gjøre det til en jobb som det er blitt for så mange desverre.

 

Men du skal være advart at om du begynner på EQ2 eller WOW så er det 96% sjangse for at du blir hekta.... :w00t:

Lenke til kommentar

Everquest er kun PvE etter det jeg har hørt, men det skal vistnok komme muligheter for PvP senere.

WoW har muligheter for både PvE og PvP, men merk at hvis du ikke har tid til å spille 5 timer+ hver dag har du liten sjanse til å få noe glede av dette. PvP delen er heller ikke så veldig mye og skryte av, world PvP er det lite av og mesteparten forgår i såkalte battlegrounds der to lag spiller mot hverandre.

Personlig ville jeg valgt Everquest. Grunnen til det er at WoW rett og slett er kjedelig i lengden, det samme om og om igjen, og det er nesten bare farming. Og hvis du ennå ikke har startet vil du sannsynlig hvis få litt problemer med at alle de andre spillerne har mye bedre utstyr en deg, og utstyr spiller en vesentlig rolle i WoW, desverre betyr det mer en skills :( Men for all del, wow kan være et veldig morsomt spill, men etter du har spillt det en stund og testet ut alt blir det ganske kjedelig. En annen ulempe er at du blir veldig fort avhengi og det er ganske vansklig og slutte. Wow krever ganske mye tid så hvis du ikke vil miste venner ol. ikke start :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man skal sammenligne spillene engang. Jeg synes ikke det er til samme målgruppe.

 

WoW skal være for alle, eller de fleste. Det er enkelt å sette seg inn i, og det skal ikke mye til for å mestre spillet.

 

I Everquest må man jobbe om man skal oppnå noe, du er ikke level 60 på en uke eller to. Everquest prøver heller ikke å rette seg til et så stort marked som WoW nå gjør.

 

Om man tenker EQ2 mot WoW, så er det ingen tvil om at WoW blir banka i støvlene grafikk messig.

 

Eeverquest er ikke et spill for deg som liker å sitte en time i helga eller to, men en time eller tre hver dag.

 

Ellers er det mye smak og behag.

Lenke til kommentar
vel må vel egentlig sitte å spele wow fleire timer for dag også visst du skal komme noken vei =) og i det endeløse havet av dreping av div monster og slikt, så syns eg EQ2 gjer det meir morro =) + det går an å bruke alvorlig mange tima på å lage MYKJE tøft utstyr=)

6112509[/snapback]

 

Nja, man trenger vel mere tid på EQ2, det ser du når du begynner å nerme deg level 40. Da tar det tid å levle.

 

De fleste som liker å spille litt mer seriøst, tror jeg fort blir lei av wow, og passer heller bedre til spill som Everquest.

 

Tradeskills i EQ2 er jo genialt da ;) Utrolig mye å lage, men man får ikke gleden av det uten en par platinum til rådighet :p

 

Du har jo quester i eq2 som tar deg mange dager å fullføre, så vil si at EQ2 er mer tidskrevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...