Gå til innhold

Pakistaner krever at Norge skal sende mer penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å gi bort andres penger er galt uansett hva det går til. Politikerne burde la folk få ta slike avgjørelser selv

Andres penger? Hvems penger er dette da? Dine..?

 

Politikerne burde la folk få ta slike avgjørelser selv
Pardon me, men er det ikke nettopp derfor vi har valg, regjering, storting, etc.? For å utnevne en gruppe mennsker som b.l.a. nettopp skal ta slike avgjørelser? Eller er du tilhenger av å ha folkevalg over hver minste detalj?

 

og Aslam Ahsan kan dra til... Pakistan med kravene sine.

Tror nok han hadde dratt både til Pakistan, og ev. et annet land som trengte hjelp, før du, samt mange andre, hadde orker å dra deg opp av sofaen for å gjøre det samme.

 

Intet personlig ment dog.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt folkens.. Ikke det at så mange har sagt det farke sa, men likevel. Det går ikke an å tenke på den måten.

 

Det er en grunn til at vi har skatt. Eller, det er flere grunner.

En av grunnene til skatt er det vi nå snakker om her.

 

Skjønner ikke at det skal gå an å være så egoistisk...

 

:hrm:

Lenke til kommentar
så mener han sannsynligvis at de som ønsker å sende penger skal få lov til det, men at man ikke skal sende pengene til de som ikke ønsker det.

Det er helt valgfritt å bidra med økonomisk støtte fra egen lommebok. Hvis han derimot mener at folket i gata skal bestemme over hver minste krone som staten skal disponere og forvalte lever man i en fjern hverdag.

Lenke til kommentar
Jeg mener at vi bør unne oss å hjelpe de som er uheldige

Det er vel akkurat motsatt av hva FRP alltid har ment. Men man kan jo håpe på at de modererer seg..

Var det et forsøk på å være morsom? Alle store norske stortingspartier enes vel om at man skal hjelpe de uheldige; forskjellen ligger i hvor mye hjelp som bør gis for optimal effekt.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Pardon me, men er det ikke nettopp derfor vi har valg, regjering, storting, etc.? For å utnevne en gruppe mennsker som b.l.a. nettopp skal ta slike avgjørelser? Eller er du tilhenger av å ha folkevalg over hver minste detalj?

Jeg er tilhenger av at hver enkelt skal få styre sitt liv og sin eiendom uten innblanding fra andre (så lenge han selv er fredelig). Jeg er imot at naboen skal få styre mitt liv og min eiendom (eller min andre naboes liv og eiendom) bare fordi han har blitt valgt inn i kommunestyret eller på tinget.

Lenke til kommentar

Er det noe å tvile på? Send mer penger! Hvis staten sender mer penger, kan de vel bare kreve litt mer i skatt per innbygger over 18!?

 

*Sjekke ssb.no og regne ut hvor mye*

 

Hvis staten sender 15 mill tilsvarer det at alle (3533266 stk som er over atten pr 01.01.05) betaler 3,25 kr mer. Det betyr også at hvis alle betaler 10 kr mer, blir det over 35 millioner kr.

 

Det er jo latterlig å IKKE sende disse pengene. Hvis man tenker etter iallefall; 4 millioner er hjemløse og veldig mange er døde.

Lenke til kommentar
Det blir mindre penger til sosialklienter i Norge, så de må ta enda mer fra ham i skatt.

rart hvordan dette ikke kom fremsom topic når det var tsunami og nå i det siste kathrina...

Vær hevet å lage sånne topicer når det skjer katastrofer til å fremheve et annet tema, temaet her er.. Jeg mistenker at det dere egentlig vil si er..

 

vi gir f@1)?n ikke penger til pa@1¤3ene...

Lenke til kommentar

Hva er det som er rart? Å snu på visa som sosialistene maste om gjennom hele valgkampen: "Buhu, høyresiden tar fra de fattige i Norge", og jaggu gjør de ikke det selv når de får sjansen. De betaler 30 millioner - en blodpris - for en bitteliten flekk med stein i Oslo, som gikk rett i lomma på en riking.

 

Sossepolitikk i aksjon!

Lenke til kommentar

I Norge trenger det ikke å være fattigdom. Det som har gjort fattige i Norge er firkantede saksbehandlere og viljesløshet. Ja, mange som ikke gidder å jobbe for at det er mer behaglig å hente sjekken på sosialen hver måned. Mange som ikke har jobbet et døgn fordi de får penger av staten.

 

Da skal ikke jeg si jeg er noe liberaler, deres politikk er heller ikke noe bedre. Tanken er vel i hovedsak at hvis du faller ned i søla så skal du jaggu meg ikke få noe sjangser til å komme deg igjen. Ser åssen det har gått i USA, fattig strøka borti der er vel ikke så mye å rope hurra for. Nei liberalisme er noe møkk, vi må ta vare på hverandre i samfunnet.

 

Problemet her på bjerget er at alle har det litt for bra kanskje, spesielt når man mener at de som trenger hjelp for hjelpe seg selv. For alle er jo sin lykkes smed.

 

Da ska ldet ikke sies at jeg er noe tilhenger av sosialismen heller, det gjelder å finne en middelvei mellom de to tankene. Man skal oppfordres til å lykkes i livet, bli man syk så skal man ha hjelp. Thats it.

 

Pakistan trenger hjelp, ikke noe i veien for det. Bygg gjerne opp landet deres igjen totalt, slik at det blir levedyktig og kan hjelpe seg selv i fremtiden. Det hjelper lite med bare nødhjelp i lengden.

Lenke til kommentar

Jeg har lest her nå, og det virker som om mange her er veldig egoistiske. Det har vært katastrofe i et land og dere vil ikke hjelpe til litt? Det er folk som virkelig trenger hjelp. Mener dere at hvert land skal holde seg til sitt og bare drite i de andre? Hadde vi gjort det så hadde nok verden ikke vært et like bra sted som det er nå. Kan man hjelpe så gjør man jo så klart det, i hvert fall til de som virkelig trenger det.

 

Noe av det jeg har lest her får meg til å se for meg en liten gutt som ikke gi bort en leke til en annen bare fordi, nei den er min.

 

Her i norge har vi et driit bra liv. Jeg er selv fra et fattig land og vet hvor dårlig livet kan bli. Og når det til og med skjer noe sånn som i pakistan så er det helt ubeskrivelig for fælt det må være for de der nede. Jeg selv er stolt over at skatten jeg har betalt går til blant annet å hjelpe andre i nød. Kan vi gi mer så ser jeg ikke noe problem i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...