Gå til innhold

Ny parabol tuner (Både viasat og canal digital)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet ikke om det er her jeg skal poste denne tråden. Men fant ikke noe annet passende sted :ermm:

 

Ok, til spørsmålet: Vet dere om en parabol tuner som jeg kan bruke både Canal Digital (nye kort) og Viasat (også nye kort) ?

 

Jeg har lett litt rundt, men jeg vil ha bruker erfaringer på området :) Jeg har nå et Viasat gull abonnement, men har tenkt å skaffe meg canal digital local pakken, slik at jeg får inn tv2, tvn osv.

 

Noen som har en tuner å anbefale? :)

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det er en strong tuner som er godkjent av begge firmaene. Ellers så har du jo Dreamboxen, fortsatt et vidunder på boks. Linux basert og PPC prossessor (skal gå over til ATI sin nye prosessor etter hvert :dribble: ).

 

Den ka nta begge kort etter en liten modifisering, det vil si en flashing og en nedlasting av program. Deretter er det bare å editere en config linje. Denne tar også britiske sky kort :w00t:

Lenke til kommentar

Komplett selger Strong srt 8700 for kr. 2795, jeg vet ikke noe om hvor fort denne skifter kanaler. Men orginal godkjente tunere har jeg dårlig erfaring med, les pace og MHW tunerene til CD. Men CD har jo også Force som er bra tunere da.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303684...A5-B18801E2DF0E

 

Men da skal du være ops på at den godkjennelses listen fort kan endre seg, går rykter om at også CD ska lstarte med kortparring slik Via gjør det i dag. Men dette er løse rykter, men kan være greit å vite. :thumbup:

 

De har den også her: http://www.makromedia.no/login.php?sess=&a...ef=lookfor_item

 

HVis du ikke har binding på abbonementet, kan du jo høre om de har tilbud til deg på denne tuneren. Fikk selv tilbud fra de om VIa Gull til 199 pr mnd. (skulle bare ha via sølv pga. den inneholdt de kanaler jeg var intressert i).

 

Edit 2: Hvis du har en CD tuner med cam plass (ikke MHW tuner) så kan du mest sannsynlig bruke dragon cam også. :w00t:

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Tusen takk! :)

 

Jeg har fortsatt 2 spm :)

 

Jeg har en Nokia 9310S her nå. Noen som vet om den vil fungere?

I sammenheng med forrige spm, må jeg gjøre noe for å få det til å fungere?

 

Når jeg fikk den jeg har nå måtte jeg registrere den via telefon hos viasat. Med kort nr og SIB på selve tuneren. Vil denne tuneren fungere uten å registrere den?

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

9310s er en såkalt MHW tuner som er CD sitt svar på Viasats OpenTV.

 

Du kan kjøpe kort til den tuneren der uten å registrere deg, den har ikke STB ID slik boksene fra Viasat har.

 

Men du får nok ikke brukt noe cam på den er jeg redd, prøvde med viaccess cam på 9311s og det var sørgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...