Gå til innhold

6600GT eller 6800?

^aM^

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo, en kamerat av meg skal ha seg nytt skjerm kort, valget står mellom 6600gt og et 6800. Disse kortene er jo like i pris, men er det noen forskjell på ytelsen?

Han vil gjerne at wow og cs:s skal gå litt glattere.

Pcen hans består av:

amd 2200+

1gb ram @ 333mhz

radeon 9600

msi kt4av, hovedkort

6600gt: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24030

6800: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27106

Takker for alle svar.

Endret av ^aM^
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Duuuuh..selvsagt gaar han for 6800GT. den har 16 pipelines.6600 har 8 pipelines hvis jeg ikke tar helt feil.

Beklager dt var meg som saa feil.beklager. ville gaatt for 6800 til xfx.kortene er OC vennlige.

Endret av Scortech
Skrevet

hmm har selv lite peiling på skjermkort, men det er da ingen her som svarere på spørsmålet?

jeg lurere også på hvilket kort som er best? og hvorfor?

og va skjermkort som er best egnet til den pcen

Skrevet

Ville tro at CPU'en ville bli en flaskehals, dessuten begynner plattformen å bli litt utdatert. Uansett, hvis han må ha nytt skjermkort, ville jeg gått for 6800, siden det er det teknisk beste kortet.

Skrevet (endret)

6600GT har jo clock på 500/900 og DDR3-ram, mens 6800 har clock på 325/700.

Nå har jeg ikke sett noen tester på hvor mye det skal ha av praktisk betydning, men kanskje noen vet noe mer?

Endret av larsmk
Skrevet

det er ikke bare hvor mye korta er klokka som har noe å si. det er forskjellige brikker og teknologi i de to korta, så de yter omtrent likt.

orginalt er jo 7800GT klokka til 400/1000, men det er fremdeles 2-3 ganger så bra som et 6600GT

Skrevet (endret)

Det står 6800XT i beskrivelsen av kortene, og 6800XT-kortet har kun 8 pipelines slik jeg forstår det, ikke 12 pipelines som de vanlige 6800.

Edit: leif. :blush: Jeg trodde det sto "FX", men ser det står "XT".

Endret av Smirnoff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...