Gå til innhold

Hjelp til oppgradering


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å oppgradere Hovedkort\Ram\Minne på maskinen min, noe som resulterte i ett nytt skjermkort og et nytt kabinett. Ettersom jeg ikke er en gangster på det området så lurte jeg på om noen hadde noe tips eller kommentarer til utvalget av komponentene.

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939 - 1 495,00kr

..Hørt mye bra om dette kortet.

 

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L. - 1 595,00kr

Spørsmål: Noe annet like bra (og billigere) eventuelt bedre?

 

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED - 2 295,00kr

 

Skjermkort: Gigabyte GeForce 7800 GT 256 MB PCIe - 3 595,00

Spørsmål: Hvilken produsent bude jeg gå for. Jeg kan ikke gå over denne prisen så veldig mye, derfor fant jeg ut at dette kortet var det beste. Men skal jeg gå for gigabyte, 3Club eller POV. Hvem er mest stillegående? Eventuelt tips til vifter å bytte ut?

 

Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Sort - 1 495,00

spørsmål: Trenger jeg noen vifter utenom det som følger med. Jeg har en veldig stillegående PSU fra før av som kan benyttes også i denne.

 

Har fra før av:

- NEC 16xDVD brenner, duallayer, +-.

- Samsung Skjerm, desverre ikke LCD :(

 

Med denne pakken så har jeg prøvd å holde meg under 10000 kroner grensen, men klarte ikke det. Jeg kan godta det sånn det er nå, men prisen kan ikke bli så veldig mye større ettersom at jeg er (eller mer vil bli) en fattig student etter dette kjøpet. Hvis noen har tips til utskiftinger eller prioriteringer så tar jeg takknemelig i mot det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen er på 360 watt.. regner med at det er godt nok.

 

Ser bra ut, men kjøp heller Gainward 7800GT til ca 3000 på komplett, sparer en del der ja

 

Jo takk for tipset, men jeg ser at alle som har skrevet om det klager på støynivået. Noen som har et slikt kort av en annen produsent som kan si noe om det er noe av det samme? Eventuelt noen som har byttet ut vifta? Kjøpte jo en Zalman heatpipe til Radeon 9800 kortet jeg har nå, og den er jeg meget fornøyd med. Leser hos Microplex at "Den kan brukes på nesten alle nVIDIA og ATI skjermkort som har monteringshull for kjøler". Noen som vet om kortet har det?

 

Tenkte dessuten at jeg skulle kjøpe hele pakka i fra netshop når jeg først var i gang, men med den prisen så tjener jeg jo på det.. hmm.. skal vurdere saken sterkt :)

 

Men en annen ting jeg lurte på var om noen vet om en god stillegående vifte til Prosessoren? Er jo mange å velge mellom der ute :)

Lenke til kommentar

Pin overgang går greit.

 

Men jeg antar at Chieftec'en har 17A på 12V linjen... kan bli litt snaut, spes. om du vurderer å overklokke.

 

Minimum System Requirements

 

    (...)

    * A minimum 350 Watt system power supply (with 12v current rating of 20A or more)

 

7800-serien bruker ca. 110W. Antar at mestepartenm kommer fra 12V-linjen - la oss si l 8-9A.

 

table1.jpg

 

Plusser du disse sammen blir det fort for mye for Chieftec'en

 

HDD'ene bruker en del mer på spin-up

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Da er det like før jeg sender inn en bestilling på varene. eneste jeg er litt usikker på er valg av produsent når det kommer til skjerm kort, men er det egentlig så stor forskjell? Ser at netshop har tilbud på POV sin utgave av 7800GT, så tror egentlig jeg går for den. Vurderte egentlig ASUS sin versjon siden jeg får ett hovedkort av samme merke, og at det oser litt mer kvalitet over merket.. men ja?

Det står altså mellom Asus (kvalitet), POV (på tilbud) eller 3Club (grei pris og fine anmeldelser). Noen tips?

 

Jeg tar på meg oppfordringen til å skaffe meg en ny CPU. Jeg tenkte da å gå for Mist sin (500w 20/24 pins S-ATA) Den burde vell holde i massevis :)

 

Noen som heller ville gått for en annen?

 

Takker for alle kommentarer å hendvendelser så langt! :)

Endret av Quester
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...