tunefish Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg forsøkte idag å plugge inn min nye wd320jb i pcen, og det var bare de to onboard sata raid-portene som var ledige, så da plugget jeg den i en av disse. Da jeg starta windows igjen gikk jeg som vanlig inn i disk managment for å installere disken der, slik jeg alltid har gjort. problemet var bare at jeg ikke fant disken der. Jeg la promise array managment og fant disken der, og får tilbud om å lage en array i RAID0 (stripe). Men jeg trodde raid var forbeholdt to like disker og ikke én disk? Vil jeg kunne bruke denne disken som en vanlig disk om jeg creater en array på den slik den spør meg om? Har aldri kjørt raid og er totalt newbie på det området, så jeg tenkte jeg kunne spørre dere kjekke nerder om litt hjelp. (har msi k8t neo2 fir) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304020&cks=SPK
tunefish Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 Hmm... alle er like ignorante som meg? Hadde jeg ikke trodd... Ingen som har noen tanker engang? Kan det skade å lage en array og se hva som skjer?
Llandari Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Nope, skader ingen verdens ting. Du må faktisk velge å lage et array så lenge disken er koblet til en RAID-kontroller.
tunefish Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Sånn ja, det var svaret jeg ventet på. Disk herved formatert og partisjonert. var ikke verre! edit: leif Endret 9. oktober 2005 av tunefish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå