Gå til innhold

trenger Kraftig og stille strømforsyning


Anbefalte innlegg

jeg trenger en kraftig og stille strømforsyning til min nye data. hvis dere lurer på hva datan består av kan dere lese her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=480719&hl=

 

mener jeg trenger en strømforsyning over 500w (eller 500w), under blir vel litt lite..? problemet mitt er bare å finne en strømforsyning med mest mulig W og med minst mulig støy

 

noen jeg har sett på er Elan Vital Greenerger PSU 500W Justerbar vifte, SuperSilentMode 0dB, 20/24pinKomplett.no

og Thermaltake Silent Purepower 680W Strømforsyning, 20/24pinkomplett.no

 

den første syns jeg jo er dritdigg siden den lager 0 db men liker ikke helt at den er helt nede på 500w og dessuten har de den ikke på lager. den andre virker jo bra med 680w og den utgjør 17 db, vil helst ha noe mindre.. noen som vet om no bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500 watt holder jo i massevis til det systemet du har satt opp. Til og med en god 400 watter hadde holdt til det der.

At du skal ha en psu som er 0db ser jeg ikke helt poenget med,siden du har mange andre vifter som bråker mye mer enn for eksempel en MIST 500 watter.

MIST er verdt pengene,men det tror jeg ikke den Elan psu'en er. Den koster 500 kr mer enn MIST.

Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket Thermaltake 680 wattern, og kan si at såfremt du har god kjøling i selve kabinettet, så bråker den ikke noe særlig. Har man ikke det, brøler den ganske bra. Jeg kjøpte den opprinnelig for å bruke sammen med et saftig AMD/SLI-system, ikke det jeg har nå. (P.g.a ymse grunner valgte jeg å utsette byggingen). Men til det systemet du har i den andre tråden, er egentlig Thermaltaken litt overkill.

Lenke til kommentar
At du skal ha en psu som er 0db ser jeg ikke helt poenget med,siden du har mange andre vifter som bråker mye mer enn for eksempel en MIST 500 watter.

MIST er verdt pengene,men det tror jeg ikke den Elan psu'en er. Den koster 500 kr mer enn MIST.

Har MIST 500W'ern selv. Veldig fornøyd for den leverer utrolig stabilt, med så lavt støynivå at du ikke hører den.

 

Faktisk gjorde jeg et forsøk, jeg stoppa alle viftenme i kabinettet utenom denne MIST PSU'en, og stakk en penn opp i bladene for å se om det var en forskjell i støynivå med vifte som går og ikke. Rent støymessig var det ingen forskjell, absolutt null/nada/zero etc.. Utrolig stille og stabil PSU, bare å anbefale.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Daniel: kjører du den på fullt? ba faren min bestille den etter det du skrev her men han sa han var veeeeldig skeptisk.. han sa "det er ikke fysisk mulig." hehe. og så sa han at siden jeg hadde så kraftige komponenter og nedskjøle så vil den psuen bråke siden den bruker 500 w og sånn.. så bare lurte på om den var så lydløs på det værste også? for hvis jeg kjøper den må jeg bruke den maks ut..

Endret av RedZpider
Lenke til kommentar
Daniel: kjører du den på fullt? ba faren min bestille den etter det du skrev her men han sa han var veeeeldig skeptisk.. han sa "det er ikke fysisk mulig." hehe. og så sa han at siden jeg hadde så kraftige komponenter og nedskjøle så vil den psuen bråke siden den bruker 500 w og sånn.. så bare lurte på om den var så lydløs på det værste også? for hvis jeg kjøper den må jeg bruke den maks ut..

Jeg bruker ikke alle 500W om det er det du mener. Men det gjør vel de færreste, med mindre man har SLI og et råskinn av en OC CPU.. Og tom da sliter man vel med å bruke alt.. Kan godt skjønne faderen din, men det ligger mye i en PSU enn effektforbruket. Layout av innmaten for hvor effektiv varmen blir transportert vekk etc. Hovedsakelig er det noe som heter MOSFET's inni PSU'en som blir ravene varme, og setter man disse på en smart måte blir det som med MIST PSU'en.

 

Bare ta meg på ordet, eller enda bedre les i profilen min om specs, så skjønner du at jeg stort sett har brukt hvert øre jeg har i lommeboka på å gjøre alt så stille og stabilt som mulig.

 

Et annet godt eksempel på effektiv varmetransportering er "Big Typhoon" fra Tt. på 1300RPM kjøler denne kjøleren like bra som enhver annen kjøler på et OC system..(AMD A64 3000+@2,7GHz)

Link til test

 

Poenget mitt er bare at det ligger mer i layout av en kjøleløsning enn selve effekten/varmen som forsvinner derfra..

 

Edit: Link til Overklokking.no som har testet MIST 500W.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
AMD A64 3000+@2,7GHz

Ohoyy, det var ikke lite du hadde klocket den heller

Hehe, ikke jeg.. En test.. Linken er over...

 

Edit: hehe, se sig for min OC :p , ikke store greiene..

Åja, jeg klikket meg ikke inn på den linken, dermed trodde jeg det var du som hadde klocket den til 2,7. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...