Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Topcom skyr@cer WBR 254g. Får ikke IP-adresse


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Link til router

 

Har overnevnte router. Denne fungerte glimrende , helt til en dag den ikke ville funke. (Det er lenge siden, så jeg husker ikke helt hvordan).

Jeg sendte denne på rep. og da fikk jeg høre at "alt var ok. Trenger du hjelp til å konfigurere routeren, ring oss". Det var jo self. bullshit, for jeg hadde jo gjort dette før. Prøvde til og med å resete routeren til standardinnstillinger, men uten hell. Deretter flyttet jeg hjem for en kortere periode, og hadde ikke bruk for routeren.

 

Når jeg nå testet den igjen uten nett, fikk jeg koblet opp, men fikk ingen IP adresse av routeren. Dette på hverken det trådløse eller via TP-tilkobling. Altså jeg fikk ikke engang kommet innpå og konfigurert routeren.

Tenkte å bruke den på en nerdehelg hos kompiser, men det er jo blitt uaktuelt nå!

 

Ettersom routeren har vært inne til rep. en gang (mars 2005), og alikevel ikke funket, lurte jeg på om det er noe å gjøre.

 

Kan ikke se jeg har gjort noe galt eller. Håper kanskje det, og at noen av dere har et supertips slik at jeg slipper å kjøpe meg ny router :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

har du prøvd å sette den tilbake til fabrikk instillingene?

 

Hvis ikke gjør følgende:

 

Trykk og hold "Reset" knappen i minst 10 sekunder - dette vil "resette" hele boksen til standard oppsett - da burde evt. slått av DHCP server være slått på igjen. HUSK at du vil miste alle personlige innstillingene.

 

Alternativ kan du sette en statisk IP-adresse på pc'en du prøver å aksessere ruteren med til:

 

IP: 192.168.1.2 - 254

Subnett: 255.255.255.0

standard Gateway: 192.168.1.1

DNS: 192.168.1.1

 

Ta gjerne en omstart etter det.

 

Prøv så å pinge routeren på 192.168.1.1 - hvis det fungerer prøv å aksessere webgrensesnitt til ruteren. Hvis det ikke fungerer se løsning 1.

 

 

Brukerhåndbok finner du forresten HER!

 

Hilsen,

Bit

Lenke til kommentar

har denne selv etter en reklamasjon.

 

ifølge topcom var den siste firmware lagt ut i 2005, men den rapporteres som Firmware Version: V1.3.6 , Wed, 20 Oct 2004

 

ser versjonen er riktig ihvertfall.

 

Får håpe denne er hakket bedre enn airlink 6911 som elkjøp tok i retur.

Ser at den ihvertfall har langt flere innstillinger

Lenke til kommentar

som jeg sier:

1: jeg får IKKE ip-adresse av routeren. med det kommer det et problem at jeg...

2: ikke får koblet meg inn på web-grensesnittet til routeren eller får kontakt med evt. andre pc'er i nettverket

 

Tenkte ikke på statisk ip før jeg fikk foreslått dette, men har til gode å prøve dette, da det ble sent i går kveld...

Håper at denne posten gjør at dere forstår problemet...

Lenke til kommentar

Har samme router, men jeg har satt den opp som aksesspunkt slik at jeg ikke bruker DHCP fuksjonen på den. Men når jeg skal koble til det trådløse var det en stund jeg ikke fikk IP adresse, men jeg ble "tilkoblet" det trådløse nettverket.

 

Min løsning ble ihvertfall (som du allerede har gjort) å resette den til facroty settings. Deretter koble til med kabel, jeg hadde automatisk mottak av IP adresse, du skal da få 192.168.1.100 - 199. Også konfigurerte jeg den sånn som jeg ville ha den.

 

MERK: Jeg gjorde dette mnge ganger får WLANet funket.

 

Ikke alt var televant for din problemstilling, men tenkte det kanskje kunne få de små grå til å vri seg litt ekstra ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...