opresterud Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Behøver ikke SLI eller tilsvarende. Skal bygge en Athlon X2 basert maskin for testing og utvikling av devicedrivere. Hvordan stiller de andre chipsettene seg da, når man ser bort fra SLI og spill? Hovedkortene basert på chipsettene i emnetittelen er relativt mye rimeligere enn nForce4 baserte. Ønsker stabilt kort med bra nett og diskinterface. Noen tips? Edit: Ønsker også noe annet enn nForce4, siden jeg allerede har en slik maskin tilgjengelig for å teste på. Endret 7. oktober 2005 av opresterud
endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35739 Da kan du teste på både AGP og PCIe
opresterud Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Artig Prisen kan man jo ikke klage på, og det virker jo faktisk som om det er overraskende bra til å være så billig. Det eneste jeg savner er firewire og GBLAN, begge deler som jeg helst skulle hatt. Dvs. firewire er ikke noe problem med PCI kort, men GBLAN hadde vært kjekt å ikke hatt på PCI bussen. Inkl. FW+GBLAN så fant jeg Asus A8V-E Deluxe (VIA K8T890) som heller ikke kommer så galt ut i pris. Noen som har erfaring med dette, evt. finnes det andre ULi baserte kort med FW+GBLAN?
endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Hvis du ikke vil bruke PCI-bussen til Gigabit LAN, kan du alltids kjøpe GB Ethernet-kort for PCIe. Angående Asus A8V-E Deluxe, så er det ihvertfall en test her. Jeg har ikke hørt mye om VIA etter at de lanserte K8T800 Pro.
opresterud Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Sederja Den PCIe Ethernet adapteren hadde jeg ikke fått med meg. Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå