Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL hastigheter, hva trenger man egentlig.?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en 2,2 / 512 linje...

 

Men til nå har jeg ikke hatt bruk for 2,2Mb....

(bare sett denne hastigheten når jeg målte linja til 2,19Mb..)

 

Jeg har ikke en gang hatt bruk for 1Mb...

 

har tilgang til en kamerats ftpserver, men han har noe sånt som 768ut...

 

 

Så, hva brukere dere de høye hastighetene til? (bortsett fra å skryte av den)

 

Linja blir vel ikke kjappere des høyere hastighet.? (tenker i forhold til online spill..)

 

Tenker litt på Tripple play... TV, Internett & Telefon...

 

Steame tv-sendinger.? (har ikke funnet noe sånt enda.)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jøss, ingen som har åpnet topicèn en gang...........

 

Er spørsmålet SÅ dumt.? :p

Hei :)

 

Synes absolutt ikke spørsmålet er så dumt jeg; da jeg funderer litt på det samme når jeg ser folk med mange mbits linjer.

 

Jeg har nesten akkurat samme linjehastighet som deg, og jeg trenger absolutt denne hastigheten; skulle gjerne hatt litt mer faktisk.

 

Har fire pc'er i huset og tre av dem er ofte tilkoblet nettet samtidig. Den ene har dc++ og azureus aktivert hele tiden, den andre brukes til konstant spilling og den tredje brukes til forumsitting osv. Den fjerde pc'en er på av og til for litt websurfing osv.

Men hvis du bare har en pc i huset og ikke trenger hele linja, hva er da vitsen med å betale masse penger for en såpass god linje?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Har to pcer, men får faen meg ikke koblet dem sammen, på nett.!! :(

du har sikkert bra erfaring med nettverk..? hehe...

Har fått fjernhjelp også, da funket det i 4timer etterpå...... :(

 

Jeg har nettopp fått linja å har 1år binding... men hadde jeg vist dette så hadde jeg klart meg med 1mb egentlig... :/

Lenke til kommentar

Hva man skal med flere MB linje? Jo, det er ikke akkurat uvanelig å ha 2 eller flere pc'er i hjemmet nå for tiden. Skal ikke så mye trafikk til fra en av pc'ene før det merkes godt på de andre. Det er en ting.

 

Samtidig som det er deilig å kunne laste ned med bra hastigheter, 500kb/sec ++

Er vel ikke så mange med ADSL som kan gå rundt å skryte av antall mbit lengre. Folk med Lyse, Uninett og BBB derimot, unner jeg å kunne skryte av hastighetene :)

Lenke til kommentar

har 1000/200 linje her, og er godt fornøyd med det. passer godt pris i forhold til bruk. har 3-4 pc'er på nett samtidig. men kun 1 har konstant nedlasting, resten brukes til nyheter, mail og msn, bla. dette funker meget bra. og om det skulle bli trøbbel med å se feks nett-tv på en pc, så stoppes nedlastings pc'en for en periode.

 

dessuten vil jeg si at alle dere som ikke har mye positivt å si om telenor, min linje har vært nede totalt 10 minutter på 2,5 år max, da var det en liten oppdatering i sentralen (tror jeg).

 

jeg vil også si, gratulerer til dere som har hastigheter på opptil 100 mb (og skryter stort av det, som om verden ikke består av annet enn et høl i veggen) :p

Lenke til kommentar

sitter med 4/2Mbit og med aktiv bruk av heimekontor så er det veldig behangeleg å ikkje måtte vente "timesvis" på å laste ned og opp filer til jobbens severe.

 

Og når eg slitter på jobben så er at avogtil at eg har bruk for "ekstern" testing og då blir det remote desktop heim for testing (iallefall så lenge me ikkje har fått den eksterne ipen frå teknisk avdeling)

 

Så den større båndbredden eg har gir meg muligheiten til å jobbe meir effektivt enn kva eg kunne på ei mindre linje, spesielt er upload-hastigheiten viktig i arbeidet.

Lenke til kommentar

24mb.. har du klart å bruke hele den bredden.?

 

2,2Mbit/s ble målt med tp3.12... Å det regner jeg med er rett...

 

Så mener DU meter at nedlastingen gikk i 307kByte...

 

307*8 = 2,48Mb... Er det slik.?

 

Hvorfor klarer jeg da å laste ned totalt over 370kB jevnt med azureus..?

 

Så med andre (mine egene) ord så bruker jeg hele båndbredden...........?

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig 2 maskiner som deler en 5000/500 linje, og det merkes faktisk ganske godt når det f.eks. drives BF2 spilling på den ene, og nedlasting på den andre. Får faktisk veldig høy ping på BF2 servere. Det går selvfølgelig an å begrense båndbredden på den nedlastingen, men poenget er at det merkes, selv om linja er bra, så kunne jeg faktisk tenkt meg mye mere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...