Gå til innhold

Er så lei av støyen fra pcen...


Anbefalte innlegg

Hei dere. Nå blir jeg piss lei av støyen fra pcen min. Om dere har forslag til et nytt kabinett som IKKE bråker taes det i mot med stor takk.

 

Jeg kan bruke en Silent Twin på min 1.4 AMD prosessor, yes? Det burde også hjelpe på bråket litt. Er det forresten noen grense på hvor høyt opp i Mhz den Silent Twinnen kan brukes, om det er opp til 1.4 AMD og over, slik at om jeg vil oppgradere prosessoren så kan jeg bruke samme vifta. U skjønn ka æ mein...

 

Takker ppl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Athlon 1,4 er en av de varmeste som hittil er produsert.(Max 72W på full load) Takler viften den så takler den også alle nyere Athlon'er. (i hvertfall de som er lansert til nå) Den varmeste i palomino-serien er 2100+ som også utvikler max 72W. De første T-bred utvikler mindre varme. (riktignok på et mindre areal da.)

 

Min mening er: Sats på den prosessoren som utvikler minst varme i forhold til hastigheten. Kjøl den med en god stillegående kjøler. Hvis tempen blir for høy er det bare å sette ned spenninga litt og underklokke litt, så blir den kald nok.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 07:35, JimDandy skrev:

Tenker du på Silent Twin vifta (som jeg ikke har kjøpt enda), eller kan man stille v på alle cpu-vifter? Må jeg da åpne kabinettet eller kan det gjøres i bios?



 

det var ikke de viftene jeg mente de er så stille av seg selv at de trenger du ikke å stille på, men det jeg tenkte på var vifta i poweret de pleier å bråke ganske mye så hvis du kjøper en regulator med motstand så kan du lodde den på den røde ledningen tilvifta og stille hastigheten slik du selv ønsker det.

Lenke til kommentar

-Kjøp en Enermax strømforsyning i Silent Plus serien der du har mulighet til å stille hastigheten på vifta. På laveste hastighet hører du ikke vifta, og varmen i kabinettet blir bare en eller to grader varmere enn ved full hastighet. Komplett har disse strømforsyningene.

 

-Kjøp Silent Twin fra Microplex

 

-Grafikk-kort i Abit Siluro serien er de mest stillegående. Finnes på de fleste web-shops, f.eks Komplett.

 

-Av kabinettvifter velger du 12db Papst vifter (også fra Microplex).

 

Av hele kabinetter er vel Chieftic sine ganske stillegående. Da trenger du ikke kjøpe ny strømforsyning, men CPU vifte og vifta på grafikk-kort kan til tider høres ut som jetmotorer (de holder gjerne 35-40db). Så de må kanskje byttes ut i tillegg.

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøpe Enermax vifter med regulerbar motstand. Bytta ut en vifte i PSU'en min med en slik, og det hjalp betraktlig på lydnivået. De er veldig stille når du justerer de ned, og hvis du trenger mer kjøling så er det bare å skru de opp. I tillegg er de billigere enn Papst viftene.

Kjøpte noen Papst 12db vifter tidligere i sommer, men brukte dem aldri fordi det var for liten kjøleeffekt... Alternativt.. Kjøp noen av de Zahlman vifteregulatorene de har på Microplex og koble viftene via dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...