ikkeeksisterendebruker Skrevet 6. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei.. Er det mulig å endre navnet på maskina ?? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 6. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2005 Ja, høyreklikk på Min datamaskin og velg egenskaper/properties. Så Maskinnavn/Computer Name. Lenke til kommentar
ikkeeksisterendebruker Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2005 det er ikke noe som heter maskinnavn der Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2005 det er ikke noe som heter maskinnavn der Du skal ha en fane øverst som heter "Datamaskinnavn" Stemmer det? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2005 Ja, det er som de andre sier Tim, du skal få opp som på bildet, og der kan du da velge endre navn. Lenke til kommentar
ikkeeksisterendebruker Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 oki... fant det nå-- takktakk Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Er ikke det beskrivelsen av maskina dere forklarer da? Hvis du skal skifte navnet på det som står i egenskapene for min datamaskin må du gå inni Reg Edit. for å skifte navnet ditt på egenskapene for min datamaskin gjør du dette: Start->Kjør så skriver du regedit. så ser du om du finner denne strengen: HKEY-USERS->DEFAULT->Software->Microsoft->Fax->UserInfo. Der står det FullName. Det navnet skifter du til det du vil ha selv. Jeg vet ikke hvordan dette er i XP og med Norsk språk. har bare Engelsk versjon av Windows 2000 Pro selv. Uannsett lykke til. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja Wil, hvis du ser på det bildet jeg la med i forige post, ser du at man nede til venstre har en knapp som heter endre. Med den kan man endre datamaskin navn og hvilket domene den er medlem av som på vedlagt bilde. (Beskrivelsen her er Stue pc'n, navn Media) Så i XP er det i alle fall letteste måten vil jeg mene. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 Så det nå i Windows 2000 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå