Gå til innhold

forsterker til et rått annlegg..


Anbefalte innlegg

skal om en stund begynne å kjøpe til ting til en syk stereon til datan.. trenger da en forsterker, som kan drive 2-4 høytalere, å 1 eller 2 subber.. tenkte jeg skulle kjøpe 2 subber fra bilradiospesialiseten å lage en kasse å pakke "shitn" under databorde..

 

er d noe sånn maks power jeg kan ha på subbene, vil jo seff ha så sykt som mulig..

2x500watt??

2x250watt??

er d noe vits i d hele tatt å kjøpe noe sånn, pga. at forsterkeren ikke kan kjøre disse ordentli eller no..

 

hvordan forsterker skal jeg kjøpe??

ikke mer enn 5k

 

har ikke noe peiling på forsterkere osv..

så håper dere kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehh hææ??

 

 

som sagt har null peiling på forsterkere..;)

så aner ikke hva dere snakker om..

 

men jeg kan forklare alt på nytt igjen..

 

skal begynne å fikse et fett annlegg på gutteromme..

tenkte på 2 subber på vær 500watt eller 2 på vær 250watt( om dt går ann da?? har som sagt null peiling)

 

har 2 brukbare høytalere som jeg skal bruke, (kansje jeg skal kjøpe til mer høytalere etter hvert)

 

jeg trenger en forsterker, men vet ikke hvordan jeg bør ha får å kjøre dette..

så d er d jeg spør om.. noe som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Elementer = basselementer / basshøyttalere

 

Når man snakker watt så finnes det to typer watt, en man alltid ser

og en man nesten aldri ser.

 

den man alltid ser heter: MAX watt

og den man aldri ser heter: RMS watt.

 

RMS watt er den ekte watt styrken. Hvis jeg ikke husker feil, her i ørska, så heter denne også nominiell watt. Dette er det faktisk høyttalere yter.

 

MAX watt er som det sies. MAX input.. hihi..

 

Med andre ord. finn ut et par basselementer du liker. etter det kan du finne deg en forsterker. og vi kan sikkert hjelpe deg på vei.

 

Men nå sovner jeg her snart. :sleep:

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Er det detta du skal bygge inn? Begynn å leit i andre ende er mitt råd..

Pingler? *KlaskePåKjakan*

hva mente du me d?? :hmm:

d er disse subbene jeg har lyst på.. som skal bygges inn i en kasse..

forsterker vet jeg jo ikke noe om, så jeg lurer på hvordan forsterker dere anbefaler til dette..

 

det jeg skal ha..:

1. 2 stk. av en av de subbene der..

2. 2-4 høytalere..

3.forsterker vet jeg ikke, d er d jeg spør dere om..

 

skjønner nå eller??

Lenke til kommentar
Skal du sette så store høyttalere under pc bordet? De vil da ikke være langt unna selve pc'en, tenker da på magnetismen og vibrasjonene fra disse store elementene... Kan nok være skadelig for hardiskene?

hvis du hadde lest ordentlig så ville du lest at jeg skulla ha SUBBENE under pc bordet..;)( ikke at d er så stor forskjell;))

 

men pcen står oppå bordet.. å borde er sånn jævla stor hjørneløsning, så tror d vil gå bra..:p

Lenke til kommentar

Jo, jeg leste det og akkurat derfor jeg lurer på om det er så smart. Det er jo subene som kommer til å lage vibrasjoner som du merker i kroppen. Men dersom pc'en står på bordet er det litt lenger unna enn det jeg først tenkte meg. Du får teste det ut... Har bare gode gamle minner om når mobiltelefonene var sterke nok til å slette data på harddisker dersom de lå for nære og det ringte. Vet ikke så mye om hvor sterke elektrikse felt det er fra høyttalere så skal ikke uttale meg, var bare noen tanker. God natt :yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor bygge bil subber til pc rommet istedetfor bare å kjøpe aktiv sub??

Dette virker jo totalt bortkastet..

Kjøp deg heller noen/en aktiv sub eller skikkelige pc høyttalere i bra prisklasse inkl sub...

ps: dette høres ikke ut som "et rått anlegg", i mine ører høres det mer ut et bortkastet fjortis prosjekt.. :!:

No offense..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

hoho.. her har vi saker vet dere.

 

Sony XS-L121P5S funker veldig fint til å sette under et bord når man spiller. Selv hadde jeg 2 x XS-L12xxx før og testet gjerne med en liten awp i CS.

Verre til bulder er det lenge siden ejg har vært borti.

Sonyen kan jeg faktisk anbefale deg. MEN jeg bygde kasse selv. Som passet perfekt til målene som er satt av sony ( kassevolum ). Dette er faktisk noe du burde vurderer. Er ikke vanskelige jobben. Tar bare litt tid.

 

Beste når man kjører bilbass inne er å kjøpe seg et lukket eller et gele batteri. ( disse gir ikke fra seg en giftig gass ), en batterilader og en bilforsterker. Så kobler du fra forsterkern du skal drive alt ( subwoofer ut ) til inn på forsterkern. Dette vil fungere fint. Eneste du må huske på er at på en bilforsterker trenger du "styrespenning" som starter forsterkern. Men det er ikke et problem. Koble en liten tynn kabel fra + til remote. Da funker det som f.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

nahojdat - så du annbefaler at jeg kjøper meg 2 aktive subber??

går d ann å koble 2 aktive subber til datan da??

hvis jeg kjøper 2 aktive subber, da trenger jeg vel ikke en forsterker!?

også, jeg skjønner ikke hvordan jeg da skal koble til 2 aktive subber og 2-4 høytalere til pcen..

så tror heller jeg går får tipse til audiomur..

 

 

audiomur - hvor får jeg kjøpt et sånn kit da?? kan du gi meg en link??

å var blir prisen på kite??

Lenke til kommentar

En aktiv subwoofer er et bass-element og en sub-forsterker i ett. Du trenger dermed ingen ekstra forsterker til subwooferen. Du bare plugger subwoofer-utgangen på PC'en rett inn i den aktive sub'en, så er det tut-og-kjør. Hvorfor skal du egentlig ha to sinnsyke sub'er? Jeg tror du får mer enn nok hodepine av én i lengden. Kjøp heller én sub som spiller bra og høres fin ut (og høyt om du vil).

 

Men du vil fremdeles trenge forsterker til høyttalerene. Og da må du først velge ut noen høyttalere som kan passe. Hvorfor skal du egentlig ha 4 høyttalere? Det høres for meg ut som et dårlig forsøk på surround.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
En aktiv subwoofer er et bass-element og en sub-forsterker i ett. Du trenger dermed ingen ekstra forsterker til subwooferen. Du bare plugger subwoofer-utgangen på PC'en rett inn i den aktive sub'en, så er det tut-og-kjør. Hvorfor skal du egentlig ha to sinnsyke sub'er? Jeg tror du får mer enn nok hodepine av én i lengden. Kjøp heller én sub som spiller bra og høres fin ut (og høyt om du vil).

 

Men du vil fremdeles trenge forsterker til høyttalerene. Og da må du først velge ut noen høyttalere som kan passe. Hvorfor skal du egentlig ha 4 høyttalere? Det høres for meg ut som et dårlig forsøk på surround.

hehe.. d jeg mener er at jeg vil ha en forsterker som kan drive 2 brae subber å 4 høytalere, ikke at jeg skal ha d, mn d bli vel kanskje med tia..:p

 

å vis jeg skal kjøpe en aktiv subb å trenger en forsterker til høytalerene, så må jeg jo uansett kjøpe en forsterker.. så hvorfor ikke kjøpe 2 av sånne subber jeg vil ha..

 

noen som har tips til en forsterker??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...