Gå til innhold

Billig ferdigbygd PC til min søster


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min søster skal ha PC og har spurt meg om råd. Hun har ikke spesielt store behov, så lenge hun kan surfe på nettet, legge inn bilder fra digitalkamera, spille MP3'er og liknende burde PCen være god nok. En ting som er viktig er gode support-muligheter, slik at hun kan få hjelp dersom det skulle bli problemer med PCen (vi bor 100 mil fra hverandre så det er ikke alltid jeg kan hjelpe :))

 

I utgangspunktet tenkte jeg å anbefale enten Dell eller Elkjøp, mest på grunn av pris, og hvis hun kjøper den hos Elkjøp kan hun bare ta den med dit hvis det skulle bli problemer. Har også sett at Dell tilbyr tilsynelatende gode supportordninger. Det eneste aberet er at jeg ikke har noen erfaring med disse da jeg selv alltid bygger min egen PC.

 

Jeg er derfor interessert i å høre hvilke erfaringer folk har med disse butikkene når det gjelder ferdig-PCer, og eventuelt hvilken PC folk anbefale. Kan godt komme med andre forslag når det gjelder butikker også. Her er noen minstekrav, husk at lav pris er viktig:

- helst flatskjerm

- 512MB ram (kan kanskje gå ned til 256MB, men er vel best med 512 når man skal ha XP)

- ~100gb harddisk

- XP home

- sikker også en fordel om lyd/høyttalere medfølger

Edit: Antivirus bør også medfølge

 

På forhånd takk

Endret av Id4ever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis hun bor i en by eller noe sånn med databutikk kan du kjøpe derfra da har hun god reklamasjonsrett og dette her og du vet hva du får :D

Hun bor i Stavanger. Noen som vet om noen gode databutikker der?

Startit ved kilden(litt dyre)

Belltech på gausel(enda dyrere)

datakjeden ved kvadrat (greie på pris)

 

og diverse andre.

 

 

skal du kjøpe på el-kjøp bør du kunne forbrukerrettighetene dine på rams ved. evt. problemer... en kompis av meg fikk nettopp beskjed om at pc'en hans snart var ferdig rep. etter å ha levert den til el-kjøp...det er 1.5 mnd siden han leverte den inn. Fikk han tilbud om lånepc? NEI.

 

:thumbdown:

 

Vit dine rettigheter!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere diverse nettbutikker. Mange som har god service der de f.eks. sender de en tekniker innen en viss tid. Personlig så syns jeg det er bedre enn å måte ha noen som helst kontakt med elkjøp. :no:

 

Ellers så er dell en god mulighet ja. De har jo mange fine kampanjer gående nå som er verdt en titt. Servicen deres skal også være bra har jeg hørt. Eneste ulempen er at de har en tendens til å svindle på skjermkortet, men akkurat dette er elkjøp og expert mye verre på! Dette skal jo uansett ikke være noen spill-pc så skjermkortet er vel mindre viktig.

 

Jeg syns du bør ta en titt på dell og kanskje høre litt med diverse nettbutikker om de kan sette sammen en PC for deg hvis du velger ut delene, og om de kan tilby noen support på den! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...