Gå til innhold

Siemens M75 vs SE K750i


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har en siemens S65 nå som hadde en ufrivillig tur i vaskebøtta.

Er på jakt etter en ny mobil nå, og har så langt funnet frem til Siemens M75 og SE K750i som de mest aktuelle kandidatene.

M75 er støv og vannbeskyttet i henhold til IP54 sertifisering, er billig, har en god kalender, og det meste annet (mangler 3G, edge, og radio).

Den har noe lav oppløsning (mindre enn K750i) men samme antall farger.

Minnekortet har også lavere max kapasitet enn K750i.

Standbytiden er også visstnok mye lavere enn oppgitt.

Den har lavere score på java-benchmarkingen, men ellers ser den ut til å virke fint.

Følger heller ikke med datakabel, og kamera har ikke blits (blits kan kjøpes utenom og plugges i).

 

SE K750i har en mindre skjerm enn M75, men med høyere oppløsning.

Rask i menyene, og høy score i java benchmarken.

Har også det meste, men en dårligere kalender enn M75.

Følger med datakabel, og har en veldig bra skjerm og kamera.

Har hørt om og lest om veldig mange som har problemer med K750i, blandt annet:

-Skjerm som blir unormalt skitten unormalt fort

-Joystick som slutter å fungere (spesielt oppover)

-Telefonen låser seg ofte

-Telefonen restarter seg selv ofte

-Mange funksjoner virker ikke (som autofokus og playnow)

-Problemer med å oppdatere software

Er derfor litt skeptisk til denne modellen, men kanskje problemene er færre nå som telefonen har vært på markedet en stund?.

 

Er det noen som har erfaringer med disse, gode eller dårlige, og som har grunner til å kjøpe eller ikke kjøpe den ene eller den andre?

Noen tips til andre telefoner i samme stil (må har bluetooth, ir, og minnekort)

Har tittet litt på nokia 6230i, men den utmerker seg vel ikke må noen måte i forhold til de andre to.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om kamerafunksjonen, radio og en mp3-spiller som er enkel å bruke er viktig så ville jeg valgt K750i, er emget godt fornøyd med den selv! Er prisen og det å ha en robust tlf som tåler en tur i vaskebøtta :p så er nok M75 det naturlige valget. Begge er uanstt gode telefoner, men til litt forskjellige brukergrupper.

 

NB: Det meste av de feilene du nevner med K750i er rettet opp i den nyeste softwaren, har ikke hatt problemer med ustabilitet etc etter at jeg oppgraderte den, autofokus har alltid funket bra hos meg og. Joysticken har jeg ikke hatt problemer med. Skjermen blir derimot fettete lett, men er lett å tørke av den og. Svakhetene med K750i er dårlig videokvalitet (lik som M75 ca), skjermen blir fettete og biler tatt i mørket har litt mye støy, ellers er jeg kjempefornøyd!

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

K750i slår M75 ned i støvlene på de aller fleste områder.

 

De største fordelene med M75 er at den tåler en del mer enn vanlige mobiler, grunnet ekstra støt- og fuktsikkerhet. Dessuten er skjermen større, og man kan zoome bilder for bedre oversikt.

 

Dersom ikke fotokvalitet er viktig, er M75 grei å ta bilder med, og man kan ta bilder uten å måtte snu telefonen horisontalt. Det jeg ikke likte med K750i, er at det tar mer tid å få tatt et bilde med 2 megapixel oppløsning, fordi den bruker mer tid for å lagre, grunnet større billedfil. Dessuten var utløserknappen noe tungvint å bruke. Man skal først trykke halvveis ned for å autofokusere (som på de fleste vanlige digitalkamera) men så må man bruke noe kraft på å ta selve bildet, noe som øker mulighetene for å få uønsket bevegelse i telefonen, som igjen øker faren for uklare bilder. Utløserknappen burde vært mer responsiv.

 

Kamerabildene på Siemens blir generert med dato og unike nummer, slik at man ikke får like navn på billedfilene. På 750i får man også unike filnavn, men uten dato. Filnavnene genereres i stadig stigende rekefølge, helt til man nullstiller dette i kameraoppsettet, akkurat som på f.eks Sonys Cyber Shot-digitalkamera.

 

K750 har en meget kraftig blitz-funksjon.

 

Mp3-spilleren på K750i er en av de klart mest brukervennlige på markedet, og RDS-radioen er den beste jeg har prøvd.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Som sagt før er det to gode telefoner, til litt forskjellige områder.

 

Trenger du en telfon som tåler en trøkk og litt vannsprut, er valget enkelt. Hvis du ikke trenger en støtsikker telefon, vil prisen avgjøre. Samtidig vil jeg si at hvis du ikke trenger en telefon til røft bruk, kan du heller se på S75 fra Siemens.

 

http://www.benqmobile.com/cds/frontdoor/0,...NrNrNrN,00.html

 

Denne kommer i November. Som sagt, trenger du en telefon som tåler mye, er det ingen spørsmål. Hvis ikke står det etter min mening heller mellom S75 og K750.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Trenger og trenger, kjekt å slippe å drukne telefonen når det regner og den overlever vel også et fall eller tre fra normal høyde.

Har hørt endel klager på K750i, men såvidt jeg ser så er det meste ryddet opp i nyere firmware.

Har vært borti endel telefoner etterhvert, både egne og andres, og foretrekker klart en enklere modell som virker fremfor en super hightech telefon som virker av og til.

Utseende spiller ikke så stor rolle.

Mulig jeg går for K750i og investerer i en vanntett beskyttelsesbag?

Teknisk sett så har ikke M75 så mye mindre pixler enn K750i, men den har større skjerm å fordele dem på derfor blir kvaliteten dårligere.

Har prøvd litt på K750i og den reagerte veldig raskt i menyene.

Sikkert sammenheng med god hardware spec, jfr den høye benchmark scoren på java bl.annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...