Gå til innhold

Film: Filmen min "livet"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er redd jeg ikke kan være spesielt konstruktiv for dette var bare helt vidunderlig bra! Storkoste meg og ble underholdt fra første sekund og da forsvinner alle analytiske evner. Dette er en bra ting og skjer ikke ofte, selv ikke når det gjelder profesjonelle produksjoner. Rett og slett veldig, veldig bra og uten det mikroskopiske fragment av et støvfnuggs tvil det beste jeg har fått lov til å iaktta på disse sidene. Tusen takk. :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

OK, da har jeg fått summet meg litt og skal forsøke å gi litt konstruktiv kritikk. Noe negativt er det jo alltid å finne men det gjelder vel stort sett alle filmer:

 

1.) Lyd. Musikken er bra, men på lydsporet ellers tror jeg dere har en god del å hente. Atmosfæriske lydeffekter var det ikke så mye av, noe som kunne gjort det hele enda bedre/artigere tror jeg. Overstyring når gutta skriker trekker også litt ned. Dialogen generelt kunne med hell vært levert med større dramatsik patos,

 

2.) Det aller første bildet i filmen er ikke veldig klart. Uten lyd hadde det knapt nok vært mulig å forstå hva som hendte.

 

3.) Tror dere kunne melket et par av scenene litt mer slik at de ble morsomere. Overraskelsen i andre etasje og oppgjøret i smuget tror jeg kunne ha blitt helt hysteriske hvis dere hadde gitt jernet enda litt mer.

 

4.) "han var svart, gitt" - Sikkert jeg som er litt overfølsom, men det er en kommentar som fort oppfattes med en litt vel utrivelig undertone. Tror ikke dere hadde behøvd å kommentere det i det hele tatt, verken med voice-over eller dialog. Litt hodekløing hadde holdt tror jeg. Føler som publikumer at jeg blir litt undervurdert akkurat her. Men, hva som er god/dårlig humor er jo strengt tatt en håpløs diskusjon.

 

5.) Bevegelig kamera: Bra. Punktum. Et helvette å få til kan jeg tenke meg, men det fiksa dere og filmens produksjonsverdi virker uendelig mye bedre av den grunn.

 

Selv om alt dette kan virke veldig negativt står jeg for alt jeg skrev i går. Inntrykket mitt som publikummer er at dette var veldig bra. Som kynisk analyserende sutrejævel klarer jeg jo alltid å finne noe negativt, skulle bare mangle. ;) Stå på videre, gleder meg til å se neste prosjekt fra den kanten!

Lenke til kommentar

Off. AAC. :( h264 er greitt nok, har jo x264-codecen fritt opent GPL'd for Linux.

Propitære vonde AAC er det verre med, -- det er nett som WMA. WMA og AAC

er båe vonde format.

 

Høyrdest bra ut; eg blei veldig nysgjerrig! :) Men veit ikkje om eg vil sjå han

utan lyd. Sist eg sjekka var det umogleg å sjå filmar med AAC-lyd i Linux.

Lenke til kommentar
...Propitære vonde AAC er det verre med, -- det er nett som WMA. WMA og AAC

er båe vonde format.

 

...Sist eg sjekka var det umogleg å sjå filmar med AAC-lyd i Linux.

Stemmer virkelig dette Velmont? Er klar over at Apple bruker en egen DRM ved salg av AAC-filer i iTMS, men AAC i seg selv (også i QT) er da ikke noe annet enn mpg4 lyd? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...