Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gode alternativer til NGT i Bergen?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte konvertering fra sdsl til adsl i sommer og regnet med at det ikke skulle være stort problem iogmed at de var raskt ute da jeg gikk andre veien. Etter 3måneders venting med purring på NGT så får jeg endelig en mail som sier at jeg dessverre ikke kan få ADSL pga forhold i telenettet.:wallbash: Jeg vet ikke helt om dette er et midlertidig problem, men uansett så har kundeservicen vært så uakseptabel at jeg seriøst ser meg om etter andre ISP som vet å behandle kundene sine med respekt.

 

Er det noen andre aktører i Bergensområdet som kan være gode alternativer? Telenor er ikke noe alternativ. BKK er jeg ikke helt sikker på. Har hørt at de driver blokking/stryping av diverse porter. Hvis det er andre aktuelle aktører så speak up! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har akkurat det samme problemet. (At de ikke greier å levere ADSL) De leverer, men de leverer maks 300kb/s (det er MAKS) når vi skal ha 4,5 Mbit. Jeg ser derfor også rundt etter andre aktører, og jeg har som deg utelukket Telenor, skeptisk til BKK og så det jeg sitter igjen med er jeg også

Telepriser hordaland over 1 mbit

Her kan du se om du finner noe interessant!

Håper linken hjalp.

Mvh MortenGj

Lenke til kommentar

Jeg har endt opp med BKK ADSL etter å ha blitt kastet ut av NGT i forbindelse med flytting.

 

BKK fungerer helt greit. Det kjøres over løsningen til Telenor med Zyxtel modem. BKK er ikke like stabilt som NGT desverre. Den største forskjellen mellom NGT og BKK er at BKK har en mye, mye, mye, mye bedre kundeservice uten noe mikkmakk der du tilslutt ender opp med å skjelle ut markedsdirektøren.

 

NGT er ganske jalla på kundeservice, men er helt greit så lenge alt er oppe og går. NGT fungerte helt greit i 5 år hos meg.

 

ADSL er egentlig en ganske jalla teknologi. Det er moderne fibernett inn på feltet her jeg bor. Regner med at denne snart blir tilgjengelig.(Desverre BKK det også).

Endret av AVbruker
Lenke til kommentar

Jeg håper min adsl2+ linje på 10mbit lever opp til forventningene mine :)

Får den nå på fredag.

 

I dag henter jeg routeren på posten :)

Må si jeg gleder meg litt..

 

Som alltid, tok de 3 ukene litt lengre tid enn 3 uker.

kan vi si 2 måneder?

 

ngt klarte å rote vekk fødselsdatoen min og de ringte selvsagt ikke meg, bare lot tiden gå og gå, før jeg fikk e-post om at det manglet informasjon og derfor hadde ikke bestillingen gått videre.

 

til min store horror, økte det 1 dag, hver dag jeg logget inn for å se på fremgang på installasjons-status.

 

hehe, men.. fredag er dagen :)

 

edit: jeg og faren min har begge mye værre erfaringer med bkk!

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...