Gå til innhold

Maxtor OneTouch USB2.0 160GB


Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik disk i desember 2004, disken brukte jeg til backup disk, den ble ikke fraktet omkring. I sommer ble det feil med den det var ca 100GB med data som ikke kunne finnes mere .Ellers virket disken.Har prøvd med forskjellige programmer for å redde diss 100GB men da for jeg bare i/o feil.

Det var et stort direktorie som metsparten gikk tapt.Ellers så fikk jeg reddet noe annen data.

 

Det er surt når det man bruker som backupstasjon feiler.

Har mistet troen på Maxtor USB disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett er det nå slik at man bør betrakte en backupstasjon som et _ekstralager_. Å oppbevare kritiske data på ett sted er å be om trøbbel. Å ta backup er jo nettopp å ta _kopi_ av de dataene man vil beskytte. Feiler hovedlageret, tyr man til backupen. Feiler backupstasjonen, skaffer man seg en ny og tar ny backup...

 

Hvorvidt Maxtor har høyere feilrate enn andre, er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Men nå ser du et til at Western Digital sine disker tar igjen Maxtor når det gjelder feilrate.... vært ganske mange innlegg her på forumet i det siste ang WD eksterne disker.

 

Generelt er det vel bare å innse at det oppstår feil på en god del av de eksterne diskene uansett merke, siden som så mange nevner, så er det faktisk helt vanlige disker satt i ett eksternt kabinett. Og de er ikke bygd for å bli fraktet rundt og bli utsatt for større G krefter enn "normal" som vil si trygt montert inne i en stasjonær pc!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...