Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spille CS Source på Kringsjå studentby


Anbefalte innlegg

Har prøvd nå i lenger periode å spille Counter Strike Source på Kringsjå Studentby, som forøvrig bruker UiO's nett, men det funker ikke. Jeg får ikke lastet ned serverliste. Jeg har lest par steder at dette problemet skyldes at en eller annen port er stengt som da CS bruker, så derfor funker det ikke, men jeg vet ikke om dette stemmer.

 

Jeg klarer fint å spille War Craft III online, på samme nettet.

 

Noen som har en løsning på problemet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd nå i lenger periode å spille Counter Strike Source på Kringsjå Studentby, som forøvrig bruker UiO's nett, men det funker ikke. Jeg får ikke lastet ned serverliste. Jeg har lest par steder at dette problemet skyldes at en eller annen port er stengt som da CS bruker, så derfor funker det ikke, men jeg vet ikke om dette stemmer.

 

Jeg klarer fint å spille War Craft III online, på samme nettet.

 

Noen som har en løsning på problemet? :hmm:

Fant forresten denne artikkelen:

http://www.usit.uio.no/it/stud/studentbyne...rensninger.html

 

som forteller hvilke begrensninger det er på dette nettet. Der står det at noen av begrensningene kan påvirke noen spill, og da er sikkert CS Source en av disse. Men er det en måte jeg kan unngå dette på?

Lenke til kommentar
cs går over UDP protokollen.... Den er sperret.. Tviler veldig på at du får fikset det samtidig som du får en brukbar ping ut mot nettet... Jeg har hørt at det er mulig å redirecte trafikken over tcp/ip.. Søk litt på google :)

Ok, har ikke så veldig mye peiling på det med nettverk.. Har lest litt om det der med redirecting, men ikke skjønt mye av det..hmmm

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...