Gå til innhold

amd gamer uten skjerm, mus og tastatur


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe en ny PC i nermeste fremtid, er villig til å bruke 14k (ikke inkludert mus, tastatur og skjerm). Skal få en netbutikk til å sette den sammen.

 

Opsett:

Kabinett: Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Hovedkort: MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI, Socket-939 SATA,GbLAN,ATX,Raid,Dual-DDR,PCI-Ex16

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Dual DDR minne: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Lydkort: Creative SB Audigy 2 Value, Bulk PCI Lydkort,7.1,Dolby Digital EX

 

Noen tips til forandringer/forbedringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Ikke så gæli det der men foreslår følgende:

 

Lydkort: Trenger du virkelig dette? Isåfall har du gjort et bra valg, men du klarer deg bra uten.

 

Harddisk: Gå for 16mb cache, en bra en som jeg kan stå inne for finner du i signaturen min.

 

Hovedkort: Trenger du egentlig SLI...? Men bra kort det der.

 

Strømforsyning: 480W holder leeeenge. Alle skal alltid ha så sinnsykt svære PSUer... Tsk, tsk.

 

Med disse endringene har du et bedre oppsett noen kroner billigere, og kan eventuelt vurdere 7800GTX eller en enda fetere prosessor.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Angående harddisk, så må jo denne være rimelig bra! Har heller ikke mye peiling, men etter å ha forhørt meg rundt omkring + at Western Digital er et bra merke så anbefaler jeg denne:

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

fåes for 950,- på komplett.

 

men som sagt, er ikke noen guru :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Er neppe helt på tryne den heller, men er ingen kaviargutt selv. Litt smak og behag, det viktigste er vel at det er SATA og at det er 16mb cache.

 

Jeg vet ikke om du skal klokke, men kanskje jeg ville gått for litt bedre ram, eventult sett om det gikk an å leve med 1*1024 i første omgang hvis 2 gig med kvalitetsram blir for dyrt.

 

Og la det gjerne bli noen kroner igjen til en bra cpukjøler.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Er neppe helt på tryne den heller, men er ingen kaviargutt selv. Litt smak og behag, det viktigste er vel at det er SATA og at det er 16mb cache.

ja men sata 300 skal jo være raskere enn sata 150 så det er jo ein ytelseforbedring der og

 

EDIT: har selv caviaren så støtter den litt :p

Endret av drugis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det kan iallefall være verdt et forsøk. Det kommer vel flere og flere spill som kan dra nytte av 2 gig, men det kan du jo vurdere etterhvert. Da har du iallefall alle forutsetninger klare for fremtiden hvis du har lyst til å klokke litt.

Lenke til kommentar

vel jeg vil påstå at det oppsettet trådstarter har satt opp er veldig bra, for å være ærlig så er det ikke noe som er no poeng å endre på, da går det egentlig mest på den enkeltes forkjerlighet for bestemte merker.

 

det eneste som kan være verdt å kikke på er en pakke ram med bedre timings/ytelse, men det er strengt tatt unødvendig om du ikke er en 3dmark fanatiker/overklokker.

 

jeg hari den senere tid fått opplyst ac diverse personer at om du velger en harddisk med s-atat 150 eller 300, 8 eller 16mb cashe eller med/uten NCQ, så vil det være minimalt med ytelse å hente på det.

 

dersom det er en rask systemdisk du jakter på så er det nok 74gb raptoren du bør vurdere, men noe annet blir som sagt opp hver enkelt å vurdere da alle liker sine egne type disker.

 

kikka over oppsettet en gang til nå, og jeg kan foreslå at du kikker på et asus a8n sli premium (passiv kjøling) eller tilsvarende fra abit (husker ikke navnet i farta) tror det var k8n sli ellno, koster ca 1100, og det har også passiv kjøling.

Lenke til kommentar
Igjen takk for alle tips, jeg har laget et nytt og forbedret/forandret oppsett.

 

https://prisguiden.no/calc_waggon.php

 

kom gjerne med flere innspill:)

Linken din fungerer ikke.

Den strømforsyningen du har sett på koster bare 695 kr hos Netshop denne uken,så det er et godt kjøp.

Følg også med på Netshop's Blåmandag som starter om litt over 5 timer. Da kan du spare mye penger hvis du følger med på tilbudene og kommer over et produkt som du trenger til din nye pc. :)

 

Edit:Når det gjelder Blåmandag,så følg med i denne tråden utover dagen.Der vil det nok bli mye aktivitet og gode tips!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

jeg mener du burde vurdere den hiper psuen som er på tilbud hos netshop denne uka. den koster bare litt over hundrelappen mer, men gir deg en psu som holder mye lengre med tanke på spesifikasjoner.

 

som du ser så har jeg den 580 wattern selv, og jeg er kjempefornøyd med min.

 

angående rammen du har valgt. jeg hadde styrt unna kingston value, og heller funnet meg en pakke med ocz eller corsair value. selv om det er snakk om "billig" ram, så er de to merkene de beste å velge i nå om dagen. kingston har seilt akterut med for høy pris på den bra rammen, og for dårlige timings på billigrammen.

 

edit: jeg støtter valget om å gå ned til GT på skjermkortet. med mindre du kommer over et veldig bra tilbud, så er det ikke verdt prisforsjellen opp til GTX

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...