Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

intet signal til skjermen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis på jobb skulle skifte ut ram på jobb. han satte inn feil ram, så etter experimentet hans, så villle ikke skjermen slå seg på (altså, den hadde strøm og slikt, men istede for å lyse grønt, så lyste den oransj. altså svart skjerm). hva kan problemet være og hvordan løser det seg? har prøvd å bytte skjerm og vente med å skru på skjermen og slikt. maskinen lager ingen rare lyder ellerno. HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til forumet!

Prøv clear CMOS: slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen, slå på maskinen og velg "setup defaults" i BIOS (om du får skjermbilde).

Skrevet

ok. har prøvd å ta ut d lille runde batteriet ja, men problemet er, at skjermen får ikke noe signal i det hele tatt. den er svart hele tiden, eller det står "no signal". så jeg får ikke gjort noe inn på bios ellerno selvfølgeligvis...finnes d noen sikringer som kan ha gått?

Skrevet
ok. har prøvd å ta ut d lille runde batteriet ja, men problemet er, at skjermen får ikke noe signal i det hele tatt. den er svart hele tiden, eller det står "no signal". så jeg får ikke gjort noe inn på bios ellerno selvfølgeligvis...finnes d noen sikringer som kan ha gått?

Jeg tviler på at skjermen er problemet. Du kan selvsagt sjekke skjermkabelen. Men hvis det har vært satt inn feil ram, så kan det føre til at hovedkort og prosessor rett og slett blir ødelagt, hvis minnebrikka f.eks. fører til kortslutning. Hvis dette ikke er tilfellet, så bruker det å hjelpe med clear CMOS. Du kan prøve den tungvindte metoden som står i brukermanualen til hovedkortet ditt (slå opp på cmos). Det er mulig at det er ei sikring i strømforsyninga.

Hvilken type ram skal det være i maskinen og hvilken type ble satt inn?

Skrevet

prossesoren starter iallefall opp, om d betyr noe. og vanskelig å gjøre om på noe i bios om man ikke ser noe:P har som sagt bytta skjermer, så kabelen er d nok ikke noe galt med. hva rammen heter er jeg usikker på, men den rammen som passer har kun ett hakk. den rammen som blei putta inn i tillegg hadde to hakk, og satt ganske så løst inni der. kanskje jeg skal prøve å sette inn ett eksternt skjermkort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...