Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G firmware


Anbefalte innlegg

Har kjøpt Linksys WRT54G og har versjon 3.1

 

Skal legge inn ny firmware og har tenkt på å legge inn

 

DD-WRT versjon 22

 

Hvilken fil skal jeg legge inn av ??

 

dd-wrt.v22_generic.bin

dd-wrt.v22_wrt54g.bin

 

På hvilken måte skal installerineg foregå ??

Og kan noe gå galt under installeringen ??

 

Finnes det noen dokumentasjon, om installasjon og configureing ??

 

Og hva med innstillinger når det gjelder IP-telefoni ?

 

Falken :D

Endret av falken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og gratulerer med bra kjøp.

Men hvis du ikke har lest i håndboken om hvordan ny FW legges i skal du helst holde fingerne fra fatet.

Når du har funnet ut hvordan man gjør det (beskrives både online, på cd osv.) skal du alltids installere ny FW over en kablet forbindelse - ALDRI trådløs.

Hvis FW oppgraderingen avbrytes uforventet kan det føre til at routeren din er "død" - null sjans å komme seg inn - null sjans at den fungerer ...

 

Når det gjelder IP-telefoni bruker jeg Telio med samme router - ingen spesielle innstillinger nødvendig egentlig. Jeg har dog satt opp routeren slik at den prioriterer trafikk fra / til telio-adapteren for å sikre god lydkvalitet.

 

Et siste spørsmål - hvorfor skal du bruke 3de-parts FW?

 

Hilsen,

bit

Lenke til kommentar

hvis du flash den om så finnes det mange trixs for og få liv i den i gjen da. den er IKKE DØ selv om du flasher feil.

den måten som ofte funker er tftp , funker ikke det er det lage en litten kabel og plugge til pc'en den FUNKER 100% vært gang sjekke linken her hvordan du gjør det ,alt står på min webside

 

har selv flash ca 12 wrt box'er med den kablen for jeg har lekt meg med box'en "litt" mye. og jeg har ennå ikke klart og drepe en eneste vært.

 

hvordan du skal drepe en wrt på:

en av måten du kan drepe wrt på er og sette speeden på cpu i nvram, veldig høy og det vil svi cpu'en.

Sette tx power(300mwatt) i nvram så høyt at radio chip'en brenner opp men, INGEN ting av detta kan du gjør mellom web siden.

 

Finnes flere ting , hvorfor du skal bytte software på box'en for og få wds,client mode,telnet osv......

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...