Gå til innhold

Source hammer problemer


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

*BUMP*

 

Testa Source sdk på en VmWare-maskin (32-bits XP) på min 64-bits-maskin. Jeg trykka på ikonet, og det starta! Dvs. det starta etter laang venting. Jeg lot det bare stå fordi jeg så oppgaven var der i task manager, så en film, og når jeg kom tilbake var det oppe å kjøre. Virker som det går greit på 32-bit.

Trådstarter: Hvilket OS kjører du?

 

Skjekka litt rundt på valve sine sider, men finner ikke ut noe nyttig. Noen som kan bekrefte at det har med 64-bit å gjøre? Vil det komme en oppdatering? Kan det hjelpe om jeg skifter noen innstillinger/reinnstallerer OS eller Steam?

 

Når jeg prøver å starte det kommer det opp en ny oppgave i task manager i noen sekunder, harddisken snurrer og pc'n jobber. Men så stopper det bare... :hrm:

 

Æsj, jeg som har så lyst til å lage Source-maps! :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Synes denne tråden fortjener en lykkelig slutt. Fant til slutt Denne siden som sier hva man skal gjøre. Problemet (for mitt vedkommende i hvert fall) var at Source SDK ikke fungerer ordentlig med en gang med Win XP 64-bit

 

For de som ikke orker å åpne linker:

1. In the Steam Games window, right-click on Half-Life 2 (or any installed Valve game you want to run) and select the Properties option.

2. Then select Set launch options... and add the line -32bit to the edit box.

3. Close the dialog and launch the game you just edited (ie. Half-Life 2). When it has successfully started up, close the game.

 

Voila!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...