Gå til innhold

hva er catalyst AI?


Glipp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

har sett hele tiden i catalyst driverne, at det står Catalyst AI der..

 

så googlet jeg, men fant liksom ikke helt ut hva det egentlig er, og hva den egentlig gjør..

 

Så.. er det noen som kan fortelle med hva den egentlig er og hva den gjør i spill?

 

har den en spesiell virkning slik som AA og AF har, eller vil man ikke se noe forskjell osv ?

 

-Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Catalyst AI skal i teorien unngå å renderere ting i bildet som ikke er synlig for deg, f.eks gjemt bak et tre eller gjerde i spill etc... bare ha det på du, gir deg 1-2 fps mer i spill

Skrevet

Cat. AI. er en funksjon som f.eks replacer shader paths (f.eks DooM 3), og bruker en mer "avansert" algoritme for å kjøre Anisotropisk Filter. osv.

 

Den er game specific på advanced, mens standard kjører på filtrering av teksturer. Bl.a

 

Hidden Surface Removal (HSR) er en funksjon i HyperZ

Skrevet

nja, filtreringen av teksturene blir mer tilpasset, dette skjer allerede på standard. Mens under advanced skjer det også shader replacments (optimeringer i shaderkoden til f.eks et spill).

 

Men, jeg tror ikke dette er til det bedre, ifølge ATi så gjøres dette på et nivå som ikke er merkelig, men sparer skjermkortet for fillrate.

Skrevet (endret)

Shader replacements og andre appllikasjons spesifikke optimaliseringer er i bruk så lenge Catalyst A.I er på.

Advanced kan vel gi et ytelsetap i CPU begrensene situasjoner, uten at jeg har testet det selv.

Endret av MistaPi
Skrevet

nVidia bruker også applikasjons spesifikke optimaliseringer, men dem har ikke noe eget navn for det.

Graden av texture filtering optimalisering kan justeres via slideren for texture filtering kvaliteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...