Gå til innhold

Alternativ til Ipod?


MGS3

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært eier av 2 Ipoder, og begge har krasjet... Så np orker jeg ikke å prøve igjen, så jeg tenkte å kjøpe helt ny mp3 spiller.

 

Begge Ipodene jeg hadde var av 40 GB, men har funnet ut at jeg ikke trenger det, så jeg skal gå for 20 denne gangen!

 

Jeg har spurt på Spaceworld hva de syntes jeg skulle kjøpe, og de svarte enten Sen Toucht (eller hva det nå heter) eller noe fra Sony som jeg ikke husker navnet på. Han sa at Zen'en hadde veldig god lydkvalitet, men at Sony sine hadde veldig god batteri-levetid...

 

Kan jeg få noen tips om hva jeg kan kjøpe? Bør være ekstremt god lyd i spilleren, og veldig god batteri-levetid. g som sagt helst 20 GB lagringsplass!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative sine spillere er kjent for god lydkvalitet, så det var ikke dumt det forslaget vedkommende på spaceworld kom med. Vil anbefale deg Creative Zen Sleek. Den har en 20 GB harddisk, og er meget god på lyd. Batterilevetiden er 18 timer. Den er så å si like stor som iPod. Det er en lang tråd om denne spilleren lenger ned på siden, så der kan du eventuelt gjøre deg opp en mening. Har hatt spilleren i snart 2 mnd, og jeg er storfornøyd. Uansett, kjøp den ikke på spaceworld, de pleier å ligge ganske mye høyere i pris enn på webshoper.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
takker for forslag av gustav og euroshopper, men et spørsmål før jeg kikker mer på dem: Kan disse to spillerne krasje..?

Man kan vel aldri garantere at en spiller, uansett merke, ikke gjør det. Men utfra tilbakemeldinger fra fornøyde brukere tyder ting på at alle er fornøyde med kjøpet. Har selv brukt min svært intensivt i 2 mnd, og har ikke opplevd problem av noe slag. Spilleren er dessuten svært rimelig, og den har innebygd radio med god kvalitet.

Lenke til kommentar
takker for forslag av gustav og euroshopper, men et spørsmål før jeg kikker mer på dem: Kan disse to spillerne krasje..?

Man kan vel aldri garantere at en spiller, uansett merke, ikke gjør det. Men utfra tilbakemeldinger fra fornøyde brukere tyder ting på at alle er fornøyde med kjøpet. Har selv brukt min svært intensivt i 2 mnd, og har ikke opplevd problem av noe slag. Spilleren er dessuten svært rimelig, og den har innebygd radio med god kvalitet.

det er bra å høre! men litt off topic: hva må brukeren gjøre for at den skal krajse lettere..?

 

On topic igjen! Jeg skjekket denne siden: http://www.dinside.no/php/data/prod_comp.php?kat=1000020 og ut ifra informasjonen der så får jeg lyst på Zen'en! Men uti fra informasjonen på komplett så frister Sony'en også...Vanskelig valg!!

 

Også tenker jeg: Hva er det egentli jeg leter etter i en mp3 spiller? Jo, her er top listen fra 1 til 5 (1 er viktisg for meg)

 

1 - God, høy lydkvalitet

 

2 - Rimelig

 

3 - God batterilevetid

 

4 - Vanskelig å få krajsa'n (Se off topic spm'et)

 

5 - Liten, ikke altfor stor, og ikke altfor tung

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Vel du kan kanskje gjøre deg opp en mening utifra testene Din Side har på de to spillerne: Zen Sleek og HD-5. Som du ser, kommer Sleek litt bedre ut på lyd. HD-5 har bedre batterikapasitet. Sleek er vesentlig rimeligere. Off topic spørsmålet ditt har jeg ikke noe godt svar på.

 

Hvis du summerer karakterene har HD-5 fått 48 av 60 poeng, mens Sleek har fått 50 av 60 poeng. Men som sagt, du får vurdere hva som er viktig for deg.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...