Gå til innhold

Hvilket redigeringsprogram kan jeg bruke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videoredigering? har du tilstrekkelig med tusenlapper, kjøp Adobe Premiere Pro, ellers finnes det mange gratis programmer på nettet, søk etter Videoredigering.

 

men siden det er i Bilderedigerings forumet, så kan det være at du mener fotoredigering. då kan du bruke Adobe Photoshop (7, CS, CS2) 7 fungerer fint til normale folk.

 

Du kan også bruke Paint Shop Pro til bilderedigering. funker fint, og er mye billigere enn Photoshop serien.

 

Finnes også billigere programmer og gratisprogrammer på nettet, søk etter

Bilderedigering

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Adobe Premiere Elements vil kanskje være ett fornuftig valg for en nybegynner, dette programmet kan kjøpes sammen Photoshop Elements til ca. kr. 1300,- hva det koster alene er jeg usikker på men sjekk i de forskjellige webshops så finner du det nok.

 

Premiere Elements er lettutgaven av tidligere nevte Adobe Premier til flere tuselapper og gjør kansje de oppgavene du trenger.

 

litt info finner du her og her og sist men ikke minst her og videre derfra.

 

 

 

Fordelen med Adobes produkter er at det er mange som bruker de og det finnes mye info om de.

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Sjå og guiden til redigeringsprogram.

 

Det beste forslaget so langt meiner eg er Premiere Elements, ettersom det er billeg (koster 700,- aleine, 1000,- saman med Photoshop Elements), og skal vere ganske bra.

 

Vert eigentleg litt feil å anbefale (semi-)profesjonelle program til nybyrjarar. (Med mindre dei skal lage litt meir avanserte filmar enn enkle ferie-/bryllups-videoar o.l.) Om nokon berre skal lage enkle filmar frå viktige hendingar i famililen o.l so treng ein ikkje meir enn det t.d. Premiere Elements tilbyr.

Lenke til kommentar
Jeg sverger til Adobe-produkter, og jeg mener absolutt du får mye for pengene når du kjøper Adobe Premiere Elements.

 

Lykke til.

Pass bare på å få de nye versjonene som nettopp er lansert (Photoshop Elements 4.0 og Premiere Elements 2.0). Disse skal komme i samlepakke til 1000-1300 kr, men vet ikke om noen har fått dem inn ennå. Ser ut til å være en del interessant nytt i Premere Elements 2.0, se her.

 

F.eks. "Burn DVDs in a snap. Reliably go from camcorder to disc in a few clicks."

Lenke til kommentar

hei

En annen kombinasjon som ser ok ut er Puremotion "Edit Studio".

Den kan kjøpes som pakke sammen med Mediachance "DVD Lab".

Kan kjøpes fra begges hjemmesider.

 

Har også Adobe Premiere Elements, og hadde egentlig tenkt å oppgradere til

Adobe Video Collection, men jeg kunne ikke finne ut om Adobe støttet dts lydfiler.

Fikk det ikke til å virke fra Premiere Elements, men vil nok forsøke igjen senere.

Det var grunnen til at jeg måtte "lete fram" DVD LAB Pro.

Jeg lager DVD "filmer" - som ikke er filmer, men slideshow,

men hovedsaken er å få lagt på dts filer. (musikalsk slidshow, om du vil)

 

......men innser jo faktisk at et videokamera hadde vært "ålraight"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...