Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utvidelse av WLAN område


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en Topcom wbr 254G (denne støtter ikke WDS, er det ikke det det heter?).

Denne gir dekning i hele huset. men den ene stasonære pcen som står i andre enden av huhset der hvor Topcom'en står har svakt signal noen ganger også bergenset eller ingen forbindelse.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle sette opp en repeater, helst uten kabel da. Vil denne da forsterke signalet til denne stasjonære pcen?

 

CNet Wireless-G Access Point 54 Mbps 802.11g, WPA/WPA2, WDS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan jo gjøre som meg å lage en (så godt som) gratis antenne forsterker.

Jeg brukte: En pringless-boks, biltema-tape, og styroform. Jeg fikk signalstyrken opp fra "good" til "exelent". Den ligger på "exelent over hele huset.

 

(Har postet dette bildet mange ganger før og jeg gjør det igjen. *stolt*)

Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre som meg å lage en (så godt som) gratis antenne forsterker.

Jeg brukte: En pringless-boks, biltema-tape, og styroform. Jeg fikk signalstyrken opp fra "good" til "exelent". Den ligger på "exelent over hele huset.

 

(Har postet dette bildet mange ganger før og jeg gjør det igjen. *stolt*)

ser interessant ut det der, kan du gi meg en kjapp oppskrift? er det bare å kutte opp pringlesboksen å tape den fast på antenna? blir den veldig retningssstyrt av det der?

 

har routeren nede i hjørnet på sokkelleiligheta her og skal nå to etasjer opp. når dit nå også men sku gjerne hatt litt bedre signal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har routeren min i 3.etasje og får fullt signal i 1. etasje. Jeg tror den er litt rettningsbestemt men signalet kommer frem.

Du taper den ikke bare fast. Det er nøye hvor bøyd pringless-boksen er. Alt står i denne linken..

 

Lykke til! :thumbup:

 

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg har routeren min i 3.etasje og får fullt signal i 1. etasje. Jeg tror den er litt rettningsbestemt men signalet kommer frem.

Du taper den ikke bare fast. Det er nøye hvor bøyd pringless-boksen er. Alt står i denne linken..

 

Lykke til! :thumbup:

 

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Takker og bukker, da blir det pringles på meg idag! :)

 

må bare finne ut hvor jeg kan få tak i en bit styroform da.. noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har routeren min i 3.etasje og får fullt signal i 1. etasje. Jeg tror den er litt rettningsbestemt men signalet kommer frem.

Du taper den ikke bare fast. Det er nøye hvor bøyd pringless-boksen er. Alt står i denne linken..

 

Lykke til!  :thumbup:

 

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Takker og bukker, da blir det pringles på meg idag! :)

 

må bare finne ut hvor jeg kan få tak i en bit styroform da.. noen tips?

Når jeg kjøpte PC'n min fikk jeg med noe styroform som var brukt til å beskytte diverse deler.

 

EDIT: Jeg tror det var styroform. Eller så var det en annen plass jeg fikk tak i det. Det er litt lenge siden jeg lagde den.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg har routeren min i 3.etasje og får fullt signal i 1. etasje. Jeg tror den er litt rettningsbestemt men signalet kommer frem.

Du taper den ikke bare fast. Det er nøye hvor bøyd pringless-boksen er. Alt står i denne linken..

 

Lykke til!  :thumbup:

 

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Takker og bukker, da blir det pringles på meg idag! :)

 

må bare finne ut hvor jeg kan få tak i en bit styroform da.. noen tips?

en bit styroform

finner det på en byggeplass eller byggmakker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Den dingsen var Kuul  :thumbup:

 

Er det linket til den i FAQen?

 

Hva gjør den egentlig? Fokuserer signalet på antenna sånn som en parabolantenne?

FAQ?

 

Ja den virker omtrent som en parabol. Faktisk så har jeg sett folk som har gjort det samme med en parabol før. Tror det var en her på forumet som hadde gjort det med en "blåtann" adapter.

 

EDIT: Greide å bytte en "n" med en "d". -Er det ikke typisk.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
brukte bare en papp plate istedet for, så bilde av noen andre som hadde gjort slik på linken du sendte! (link inne på linken)

 

signalet har ikke blitt dårligere hvertfall. :wee: må vel opp til naboene og måle litt effekt når de har tid!

Har du laget den allerede?(!) Det var fort. Jeg brukte vel litt mer tid fordi jeg måtte sage/klippe/rive for å få den formen jeg ville på styroformen. Har du bilde?

 

Siden den er litt rettningsbestemt hjelper det kanskje å justere forsterkeren litt hvis du ikke er fornøy med første måleresultat.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har du laget den allerede?(!) Det var fort. Jeg brukte vel litt mer tid fordi jeg måtte sage/klippe/rive for å få den formen jeg ville på styroformen. Har du bilde?

 

Siden den er litt rettningsbestemt hjelper det kanskje å justere forsterkeren litt hvis du ikke er fornøy med første måleresultat.

 

:thumbup:

ja det var jo en forholdsvis enkel konstruksjon da. :wee:

 

printa ut malen å tapet fast på en kartongbit så klipte jeg ut formen, det som tok mest tid var å forme pringles biten ettersom den var ganske stiv. men fikk den nå på plass til slutt! ikke gjort noe særlig flid i finishen og sånn da, så er ikke akkurat den mest stødige mod'n. men den duger! :wee:

 

dårlig bildet i en fei:

er litt skjeiv og sånn ser jeg så skal nok justere den endel.

post-61-1128005047_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Post på slutten av tråden? Eller kontakt trådstarteren direkte...

 

Jeg syntes som sagt den var kul. Med min kjennskap til antenneteknikk så tror jeg også at den kan være minst like effektiv som de andre selvbygg-prosjektene som er avbildet, men atskillig enklere å bygge. :)

 

 

En tanke...ved å justere avstanden mellom antenna og reflektoren kan du antagelig forandre spredningen/forsterkningen, omtrent som når du skrur på magliten din ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Unnskyld for lang tid før svar.

Jeg har laget en lik en selv nå og det hjalp faktisk. Billig investering. Det som tok lengst tid var å spise opp pringlesen :-)

Bra at den virket.

Lenke til kommentar

Denne antennen ser jo smått genial ut. Det jeg lurer på er om man kan forvente økt effekt om man fester en slik på ett klientkort, ikke på basestasjonen?

 

Sliter nemlig med elendig link i stua, men om jeg lager en slik antenne og fester den på basen vil det sannsynligvis bli dårlig for de maskinene som står rundt aksesspunktet allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...