Gå til innhold

Ødelagt nettverksport i A8N-SLI Deluxe?


pesaroso

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg har da et HK som oppfører seg merkelig for tida..

Denne topicen hadde blitt bortimot 10 sider lang om jeg skulle forklart alle de ufattelig teite problemene jeg har hatt med PC-en min.

Les: Knekt ting på skjermkort, PC funka ikke etter en reboot, og andre teite problemer..

 

Uansett!

 

Jeg fikk e-n-d-e-l-i-g PC-en og mine 6 harddisker oppe å gå i går!

(eller, den ene av harddiskene var RAW av en eller annen grunn. Den funka 20 min før, da det bare var 2 harddisker kobla til. men men..)

 

Men problemet er nettverksporten.. Jeg kobler inn nettverksledningen (som jeg -vet- fungerer), og da blinker det veldig fort i oransj lys (som det skal gjøre, tipper jeg) rundt selve porten..

 

Men så plutselig, gjerne etter 1 eller 2, av og til opptil 5 minutter, så bare slokker lyset, og jeg får melding om at en nettverksledning er koblet fra..

 

Jaja, tenkte jeg, og stappa den inn i den ANDRE porten, som hovedkortet mitt har, som ser ut til å fungere aldeles utmerket.

 

Men da merker jo ikke PC-en at jeg har puttet inn ledning i det hele tatt.

Er denne inngangen til noe annet? For TP-kabelen passer jo helt ypperlig, men Windows merker ingenting. Er den porten til noe annet?

Hadde vært helt konge om denne også hadde vært til nettverk, for den lyser hele tiden, og ser ut til å funke bra.

 

Så:

1. Er den ene porten min ødelagt? Noen som vet hvordan jeg kan sjekke det, eventuelt fiksa det?

2. Kan den andre porten brukes til nettverk?

Og eventuelt:

3. Hva eff skjer med harddisken min? :p

 

 

Tusen takk for alle svar! =))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som skjer med nettverksporten din, men jeg har en ide om hva som skjer med diskene dine. Jeg har holdt på med en pc som har ett x850xt kort, amd64 3200+ og 8 harddisker. Det problemet jeg har er at diskene bruker ufattelig mye strøm ved oppstart, noe som heller ikke TT 680w ser ut til å fikse.

 

Har du stor nok psu?

Lenke til kommentar
Men da merker jo ikke PC-en at jeg har puttet inn ledning i det hele tatt.

Er denne inngangen til noe annet? For TP-kabelen passer jo helt ypperlig, men Windows merker ingenting. Er den porten til noe annet?

Hadde vært helt konge om denne også hadde vært til nettverk, for den lyser hele tiden, og ser ut til å funke bra.

Ja begge er Gb nettverksporter. Men den ene er da Nvidia sin, og som automatisk innstalleres når chipsetdrivere innstalleres (NF4 drivere)

Den andre nettverksporten (Marwell) krever egen driver, som du finner på cd, eller hos Asus.

 

Har du innstallert den skikkelig?

Lenke til kommentar

StigK: Har 650W PSU fra SweeX.. Har AMD64 3500 og X850XT.. :/

Håper ikke det er det som er problemet. Kan jo prøve å fjerne en disk å se om den funker da..

 

pcp160: Jeg har installert Marvell-driveren ja, trodde jeg hadde installert nVidia sin med chipsetdrivere, men når jeg tenker meg om, KAN det hende at de forsvant under PC-problemene nå.. Prøver å reinstallere de, og se!

Tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...