Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"ScanToMail" OKI C5540 MFP i nettverk !


Anbefalte innlegg

Har en OKI C5540 MFP Fargelaser og multifunksjonsskriver i nettverk.

Den har et eget nettverkskort, så den er koblet dirkete til switchen med nettverkskabel. Pcene finner skriveren på nettverket under en gitt ip adresse, og det er ikke noe problem å skrive ut.

 

Men funksjonen "Scan to Mail" får jeg imidlertid ikke til å fungere. Her skal jeg i følge boken legge det arket jeg vi ha scannet i, der jeg også kopierer, og bare skrive inn mail adressen ([email protected]) og så skal du få det scannede dokumentet inn på outlook innboksen.

 

Dette skjer ikke, med en gang jeg taster inn mail adressen, og trykker på scan to mail, låser den seg, og ingenting skjer. Er det noe mer jeg må taste inn på skriveren ? For. eks ip adressen til den pcen som har den gitte epost adressen, eller skal den klare å sende mail bare på grunnlag av e-post adressen ? For den sender vel mailen over nettverket, og ikke via internett på noen måte ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra bruksanvisningen, side 7:

 

Scan to E-mail - Connected to an Ethernet network and a SMTP-server, this MFP allows you to transmit documents...

 

Nå har ikke jeg denne skriveren selv, men jeg vil anta at du må oppgi SMTP-server (utgående mailserver) i skriveroppsettet.

 

Man må vanligsvis benytte SMTP-serveren til den nettlevrandøren man bruker, andre SMTP-servere aksepteres ofte ikke..

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar

Men må jeg oprette en egen epost adresse for skriveren ? ([email protected]) ?

For det står at jeg skal taste inn "fra" mail adresse på skriveren, samt brukernavn og passord under "mail oppsettet".

Disse adressene oppretter jeg under telenor sine bedrfits sider.

 

SMPT serveren som skal skrives inn på skriveren, er det de samme som er skrvet inn på outlook under kontoinstillinger, på de ulike pcene i nettverket ?

Lenke til kommentar
Men må jeg oprette en egen epost adresse for skriveren ? ([email protected]) ?

For det står at jeg skal taste inn "fra" mail adresse på skriveren, samt brukernavn og passord under "mail oppsettet".

Disse adressene oppretter jeg under telenor sine bedrfits sider.

 

SMPT serveren som skal skrives inn på skriveren, er det de samme som er skrvet inn på outlook under kontoinstillinger, på de ulike pcene i nettverket ?

Nei du skal ikke behøve å ha en egen mailkonto for denne maskinen, men den må ha en fiktiv adresse som vises til den som mottar mailen, du kan f. eks bruke din egen mailadresse.

Jeg har ofte hatt problemer med telenor sin smtp server, du kan f. eks bruke nexgentel sin, den skal funke i telenor sitt nett også.

Lenke til kommentar

Men er konlkusjonen at jeg skal oprette en epost konto, som skriveren "logger seg på ", på samme måte som outlook. Siden jeg kantaste inn brukernavn og passord i mail oppsettet på skriveren.

 

Eller trenger jeg ikke dette, bare pop og smpt server adressene ?

Hvordan skal da skriveren vite hvilken pc som har den og den epostadressen, hvis den sender mailen over nettverket ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...