Gå til innhold

Sende hardware med posten, farlig?!?


Anbefalte innlegg

Vel vil bare vise hva mine erfaringer er.

 

Kjøpte en brukt prosjektor på QXL, denne ble sendt som oppkrav, men kom aldri frem fordi Posten hadde knust den. Eieren fikk etterhvert ny prosjektor og ville følgelig ikke selge denne.

 

En til:

Jeg solgte en fullstendig datamaskin. (kabinett med alt innhold) Når denne kom frem hadde noe truffet den så hardt at det hadde gått hull i pappen og det var bulk i side dekslet. En av hd'ene i kabinettet hadde mistet kontakten med ide kabelen og den nye eieren ringer meg og sier at ikke pc'en starter! Etter forklaringen spurte jeg om ikke han kunne sjekke at alle kabelene satt ordentlig i og så virket den.

 

Enda en:

Nå sendte jeg to harddisker i samme eske fra Arendal til Oslo og når de kom frem var det bare den ene som virket.

 

Hd'ene var pakket i embalasje jeg fikk fra Infocare som tar seg av reperasjoner og returer for Ps Data. De visste hva jeg skulle sende og gav meg embalasje deretter. Derfor burde de være godt nok pakket. Åssen den prosjektoren var pakket vet jeg ikke, men kabinettet var pakket som når jeg kjøpte det, med isoporformer som stemte til kabinettet og pappesken. Har tidligere lest om pakker som forsvinner hos posten, forsvinner!?! Det er selvsagt langfingrete postmedarbeidere som ser et eller annet de syntes ser verdifullt ut. Tror posten har en DEL manglende rutiner.

Må jo snart sende verdifulle pakker med budbil, da vet man ihvertfall hvem som er ansvarlig når det går til helvete!

 

Føler du deg trygg når du sender hardware med Posten? Det gjør ikke jeg.

Noen som har penger å satse på å starte et firma som kan konkurere med Posten? Jeg tror ikke det ville være vanskelig å få kunder ihvertfall! Jeg hadde lett betalt litt mere til et annet firma som ikke behandlet pakkene som vedkubber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send aldri hardware (eller andre ting for dens slags skyld) med posten før du er sikker på at du har pakket godt nok.....husk at pakkene får røff behandling...er ingen kjære mor der....så hvis ikke esken/pakken din tåler å kastes rundt, pakk på nytt :-)

Endret av dudsi
Lenke til kommentar

Husk at kabinettet sin innpakning er ment for et tomt kabinett.

 

Tyveri er selvsagt veldig vanskelig å gjøre noe med. Det er mange som er i kontakt med pakkene på dens reise.

 

Hvordan var diskene innpakket?

 

Og husk at det er maskinell behandling i deler av sorteringsprosessen. Maskiner tar ikke hensyn til størrelse, vekt og hvor godt pakken er innpakket. Derfor, pakk tingene godt inn. Bruk bobleplast, og sørg for at pakken ikke inneholder tomtom. Pakken bør tåle et fall på 30 cm.

 

Hvis du ønsker et alternativ firma, er det bare å ta kontakt med Tollpost eller Linjegods, samt en drøss med lokale budfirmaer.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

ØrjanP:

 

Hvordan skal man pakke et kabinett som skal sendes Norge rundt da om ikke i emballasjen som du fikk kabinettet i? Det så jo nesten ut som det hadde blitt slått på med en stang eller balltre :cry: (Hull i pappen og bulk i side dekslet.)

 

Åssen diskene var pakket?

 

Nå skal vi se.

Først var begge diskene puttet oppi antistatiske poser.

Esken begge diskene skulle ligge i var kanskje 60-70% lengre enn diskene og ca 10cm breiere. Jeg surret bobleplast rundt hver av diskene kanskje 4-5 lag rundt hver disk. De var altså ikke surret sammen. Så tok jeg en annen type bobleplast som hadde mye større bobler (kanskje 10x4x4cm pr boble) hadde vel en remse på ca 1.5m av denne og dette brukte jeg som bunn, rundt sidene av esken og på toppen. Kanskje jeg også hadde et lag mellom diskene, men uansett så var det ca 10 lag med bobleplast mellom dem og det burde holde.

 

Jeg var som sagt hos professionelle hardware aktører og fikk denne embalasjen. Dette var hva de ville brukt, om de skulle sende en disk de hadde fått inn av en kunde tilbake til produsenten. Jeg ville ikke være i tvil om at denne pakka hadde tålt et fall på 30cm. Du måtte nok ristet mer en hva som er fornuftig på en hd for å få de til å bevege seg rundt inne i den esken. Jeg mener posten har skylda, men det hjelper jo lite når de ikke har noe erstatningsansvar.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
ØrjanP:

 

Hvordan skal man pakke et kabinett som skal sendes Norge rundt da om ikke i emballasjen som du fikk kabinettet i? Det så jo nesten ut som det hadde blitt slått på med en stang eller balltre  :cry: (Hull i pappen og bulk i side dekslet.)

 

Ser selvsagt problemet, men ikke alle kabinettinnpakninger har tilstrekkelig med isopor rundt til å tåle den økte vekten. Sår det er sagt så sendes veldig mange fulle kabinetter i orginalembalasje uten problemer. Det har jeg og gjort med påfølgende skade. Posten dekket den skaden uten problemer. Fikk penger til kjøp av nytt kabinett.

Årsaken til din skade er nok at pakken har ramlet oppå en annen spiss pakke eller at en spiss pakke har ramlet oppå din. Husk at pakkene kan være opp til 35 kg, så det er ikke så mye som skal til. Og det er i tillegg mye dårlig pakking, så det kan fort stikke noe ut av pakken. Har opplevd å løfte en relativt stor pakke og oppdager at en 30 cm. kniv stikker rett ut av siden på pakken.

 

Åssen diskene var pakket?

 

Nå skal vi se.

Først var begge diskene puttet oppi antistatiske poser.

Esken begge diskene skulle ligge i var kanskje 60-70% lengre enn diskene og ca 10cm breiere. Jeg surret bobleplast rundt hver av diskene kanskje 4-5 lag rundt hver disk. De var altså ikke surret sammen. Så tok jeg en annen type bobleplast som hadde mye større bobler (kanskje 10x4x4cm pr boble) hadde vel en remse på ca 1.5m av denne og dette brukte jeg som bunn, rundt sidene av esken og på toppen. Kanskje jeg også hadde et lag mellom diskene, men uansett så var det ca 10 lag med bobleplast mellom dem og det burde holde.

 

Jeg var som sagt hos professionelle hardware aktører og fikk denne embalasjen. Dette var hva de ville brukt, om de skulle sende en disk de hadde fått inn av en kunde tilbake til produsenten. Jeg ville ikke være i tvil om at denne pakka hadde tålt et fall på 30cm. Du måtte nok ristet mer en hva som er fornuftig på en hd for å få de til å bevege seg rundt inne i den esken. Jeg mener posten har skylda, men det hjelper jo lite når de ikke har noe erstatningsansvar.

 

Grunnen til at jeg spurte var at selv om det er snakk om en bedrift som sender mye, er det ikke det samme som at det har gode rutiner på embalering av pakker. Diskene dine var tydeligvis forsvarlig pakket.

 

Uansett. posten har erstatningsansvar. Norgespakker er forsikret for inntil 10.000 kroner ved skade eller bortkomst. Ta kontakt med kundeservice, og hør hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

:) Jeg har fått en del hardware fra posten , sin side.

 

jeg var utplasert på påsten i ett år , merket godt hva du mener, posten sin måte og "sende" pakker rundt er er som om det skulle vere en ved sentral , ja.

Alt skal skje veldig fort noen pakker detter ned fra oppsamlings båndet på bakken . Men jeg har aldrig hatt noe problem med det jeg har fått via posten . :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...