Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke nett, men nettverket funker.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk i dag en telefon fra min søster om at de ikke fikk internetten på den bærbare pc'n til å funke, det funket før .. men plutselig i dag så ville det ikke funke lenger :dontgetit:

det er koblet:

adsl\Modem -> stasjonær pc -> krysset kabel -> den bærbare pc'n

 

Det er i utgangspunktet automatisk ip på begge maskinene. da jeg kom dit sto det en feilmelding ved nettverks tilkoblingen på den bærbare: "Begrenset eller ingen forbindelse". det er jo greit tenkte jeg, for jeg har hatt et slik problem tidligere, og da skrev jeg bare inn ip manuelt, det gikk jo bra det .. feilmeldingen forsvant, men nettet er fremdeles borte.

 

jeg har også prøvd og "pinge" www.vg.no og andre sider, men får ikke noe kontakt

 

den stasjonære pc'n har jeg delt nettet på vanlig vis: tatt veiviser for installasjon av nettverk (eller hva det heter). og det er selvfølgelig 2 nettverkskort i den pc'n.

og på den pc'n funker internett som bare det :hrm:

 

har prøvd og slå av brannmuren, men det funker fremdeles ikke.

 

har også prøvd å ta nettkabelen rett fra modemet til den bærbare, og da funker det som det skal .. men de må jo ha nett på begge pc'ne :hmm:

 

noen som har et forslag (eller flere) om hvordan jeg kan hjelpe min søster med å få nett på begge pc'ne?

 

de har får internett fra telenor btw.

Endret av Krezzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har jo funket en over lengre tid den løsningen, men plutselig så gjør det ikke lenger.

 

men jeg mistenker at det kan være noe med at de nettopp har lagt inn SP2 ??

 

har søkt litt på forumet, og fant en link: http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml jeg prøvde det som sto der, men det funket ikke :ohmy: ..

 

jeg fikk ikke til å lage en slik fil som skal instalere seg selv i registret (det står en bruksanvisning der), men det kom bare opp en feilmelding, husket ikke hva det sto på den. :(

Lenke til kommentar

joda.. så det der, men når jeg tenker meg om, så kan jeg har gjort en liten tabbefeil som jeg ikke vil si :blush:

 

MEN jeg får ikke prøvd på nytt igjen før til neste helg, skal på arbeid hele uka.

 

men om det er noe mer dere kan komme på(løsninger) .. så er det bare å skrive.

 

takk for hjelpen så langt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...