Gå til innhold

Hva er alt dette om dårlige emnetittel?


Anbefalte innlegg

I går så jeg i flere poster lignende besked som vist under. Har da sett mange emnetitler som er mye dårligere enn de vi finner meldingene fra moderators i.

 

Er det noe endring/oppstramming av regler på gang ?

 

 

QUOTE (am3k @ 24/09/2005 : 18:32)
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk user posted image-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

 

btw det er ikke så lett å vite om tittel er blitt endret når dere ikke sier hvilken emnetittel som er for dårlig.

Endret av Gathor68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde forresten vært greit om du linket til den aktuelle tråden i innlegget ditt, istedenfor å henvise til brukermoderatorens innlegg. Nå fant jeg tråden ved å søke i de siste innleggene laget av denne moderatoren, men det var mye mer tidkrevende enn å følge en link.

 

I akkurat dette tilfellet kan jeg nok forestille meg at brukeren har endret emnetittelen, især ettersom førsteposten faktisk ER endret (se liten skrift helt nederst i innlegget).

Lenke til kommentar

QUOTE (Ingardj @ 25/09/2005 : 19:58)
Hvis du bare legger til "Erfaringer med" foran disse titlene slipper du slike beskjeder.. :)

Eks: Canon hr-45 - erfaringer ønskes.

Hadde vært greit om de hadde kommet med et forslag også (slik som du gjør), i hvertfall på noen av dem. For der er det ikke så klart hva som er galt.

 

 

QUOTE
I akkurat dette tilfellet kan jeg nok forestille meg at brukeren har endret emnetittelen, især ettersom førsteposten faktisk ER endret (se liten skrift helt nederst i innlegget).

Jo han har gjort det. Den var vel "350D vs 5D" tidligere, slik 50% av de andre innleggene er.

 

Er ikke sikker på at en oppnår målet sitt med disse postene. De som er aktive på forumet skriver stortsett bra emnetitler, mens nye på forumet vil ikke se dette om ikke de skal gjøre det til en fast jobb.

 

Hadde vært bedre med en løsning der en måtte lese reglene for å registrere seg (f.eks. hente et ord i teksten eller noe) og en hadde noen eksempler på hvordan gode emnetitler skulle være, men uansett synes ikke jeg emnetittel er så veldig dårlige på forumet her.

Lenke til kommentar

QUOTE (Gathor68 @ 25/09/2005 : 23:10)
Hadde vært greit om de hadde kommet med et forslag også (slik som du gjør), i hvertfall på noen av dem. For der er det ikke så klart hva som er galt.

Det er ikke noe hokus pokus, du skal formulere emnefeltet slik at leseren i størst mulig grad skjønner hva du spør om bare ved å lese det.

Lenke til kommentar

QUOTE (Rikky @ 25/09/2005 : 23:23)
Det er ikke noe hokus pokus, du skal formulere emnefeltet slik at leseren i størst mulig grad skjønner hva du spør om bare ved å lese det.

I grunn enig, sjekk disse:

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=452494

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=451925

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=448352

 

Emnefeltet inneholder bare produktnavnet og ikke noe mer.

Absolutt dårlig formulering, er det spørsmål om erfaringer,

negative ting, vurdering av kjøp, misfonøyd eller hva?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...