Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

god signalstyrke men lav hastighet (trådløst)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Restart accesspunktet ditt. Linksys eies av Sisco. Har selv enkelte accesspunkter som klusser en del, disse startes på ny hver natt, det hjelper. Ellers har du prøvd forskjellige kanaler forstår jeg, det spiller kun en rolle dersom du har flere accesspunkter. Da jammer de hverandre. Hvis du da setter et på kanal 2 og et på kanal 9 forstyrrerer de ikke hverandre lenger. Du kan muligens se hvor mye forstyrrelser du får fra PC.

Lenke til kommentar
skjønte ikke helt hva du mente med "Cisco-greia"

 

kan du forklare litt nærmere ?

Den skal være en eller annen plass under Intel Proset Wireless (har ikke pc'n her), muligens må du velge å bruke Intel-pålogging og ikke den innebygde i WinXP. Jeg hadde problemer med varierende hastighet både under bruk og ved pålogging, og at jeg ikke fikk logget på. De forsvant når jeg disablet den Cisco-greia, men det er mye mulig at problemet var et annet sted, og at jeg gjorde noe annet også, som jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar
Det fungerte bedre, men etter restart av laptoppen, så er det tilbake til det gamle 1 mbit...sjekka driveren, og den er den samme...

noen annet jeg kan prøve?

Hei,

 

Kan også være inteferens problem, radio b/g har 3 non overlapping channels, dvs 1-6-11. Hvis du bruker feks chan 6 og du har en nabo som bruker chan 3 så vil du få interferens og det vil bli "lugging" i din connection.

Prøv å dreg opp Netstumbler

(Eller bare scan med din profilhånterer)og sjekk om du har noen "rough ap" i nærheten.

 

Men ellers vet jeg at det har vært endel kompabilitets problem mellom Cisco og de nye inte 2200BG driverene. De siste driverene(9.0.2.25) skal gjøre susen..

 

Og ved din IntelProSet profilhånterer prøv å velg bort Cisco extensions(ved din trådløse profil i ProSet profilhåntereren)..

 

Ser det meste jeg skrev her er tatt opp tidligere..

Se på dette som en liten oppsummering :)

 

/tgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...