Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote control program.


Anbefalte innlegg

noen som vet om noen bra remote controll program, tenker på å bruke det på LAN, blir vel nesten å hacke dataen til noen andre.

 

et krav som eg stiller høy er at det ikkje må instaleres nødvendig programvare på den utvalgte PCen som skal blir Remote controlled. men hvis ikkje dette er mulig, så kan dere vel anbefale programmer som må instaleres på begge maskinene.

 

Programmet skal helst ha en funksjon som åpner et vindu på min PC der eg kan styre alt sammen på den utvalgte PCen, som mus, åpne programmer ol. skirve med mitt tastatur på den utvalgte PCen.

 

 

EDIT: dere synest kanskje dette høres ut som en ond plan, men eg kjenner vedkommende, og skal bare kødde litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er det lett for den andre personen å finne ut at programmet er instalert, kommer det opp en eller annen plass at PCen er remote controlled?

 

Er det vanskelig å ta i bruk?

 

heter det bare Tight VNC?

 

EDIT: eg får ikkje det til å fungere :(

 

EDIT2: andre programmer som er eg kan kikke på?

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Radmin

 

Du kan installere det som en service, og sette innstilling slik at icon ikke blir vist på oppgave linjen. (Må altså installeres på begge pc'er - server på mottaker, og klient på din)

 

Du kan da velge mellom å ta over pc'n eller se hva han driver med. Bruker selv dette programmet for å styre serveren min fra andre maskiner. Ulempen for deg er at det koster penger, men det er mulighet for 14 dagers demo hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

DameWare er svaret, enkelt og greitt, et helt topp verktøy til at administrerer PC-er i et LAN, du installerer ingenting, men du må ha Lokal admin rettigheter på PC-ene samt at Admin share må være aktivt.

 

Dameware Mini remote control, vil da kunne installere det som den trenger og til og med avinstallere når du logger deg ut, eller som jeg gjør, stoppe servicen.

 

Du kan også lage en installasjon pakke, eller en ferdig definert ini fil med ekstra passord.

 

i DameWare NT utils, kan du administrere allt som ha rmed Windows maskiner, starte og stoppe servicer, kjøre ut rapportering på brukere, share, printere, diskplass og så videre, helt topp verktøy, har brukt det i mer en 6 år!!

 

 

www.dameware.com

 

Demo versionen funker 100% i 30 eller 40 dager, anbefales!

Lenke til kommentar
DameWare er svaret, enkelt og greitt, et helt topp verktøy til at administrerer PC-er i et LAN, du installerer ingenting, men du må ha Lokal admin rettigheter på PC-ene samt at Admin share må være aktivt.

 

Dameware Mini remote control, vil da kunne installere det som den trenger og til og med avinstallere når du logger deg ut, eller som jeg gjør, stoppe servicen.

 

Du kan også lage en installasjon pakke, eller en ferdig definert ini fil med ekstra passord.

 

i DameWare NT utils, kan du administrere allt som ha rmed Windows maskiner, starte og stoppe servicer, kjøre ut rapportering på brukere, share, printere, diskplass og så videre, helt topp verktøy, har brukt det i mer en 6 år!!

 

 

www.dameware.com

 

Demo versionen funker 100% i 30 eller 40 dager, anbefales!

men du må ha Lokal admin rettigheter på PC-ene samt at Admin share må være aktivt.

 

Det er ikkje eg som er administrator på LANet, er bare bruker. er det fortsett mulig å bruke programmet du anbefalte? vil helst gjøre det sån at ingen merker meg.

Lenke til kommentar

Du kan sette DameWare opp så at det vil ikke vises at du er pålogget maskinen, men problemet er at du må få inn programmet (Servicen) det krever admin rettigheter... du kan selvfølgeligt "lure" det inn som en liten exefil, kalle dette et eller andet fint... den kan installeres uten at brukeren ser hva som skjer... tilsvarende gjør vi i Logonscript til brukere, dvs. Silent Install

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...