Gå til innhold

Store menger inntrengsforsøk/varsler


Anbefalte innlegg

Jeg kjører på F-Secure 2005, og den funker helt fint. Det jeg er litt bekymret over, er den ekstreme mengden med varsler om inntreng. På en uke har jeg hatt over 260.000 varsler. Så lenge brannmuren blokkerer det, og maskinen min er mer eller mindre fri for spionvare og virus(kjører daglig en full kontroll av maskinen med F-Secure, AdAware og går igjennom Hijackthis loggen manuelt for å sjekke elementene som er igang) så føler jeg meg forsåvidt trygg nok.

 

Det jeg er bekymret for, er mengden av varsler, og om den enorme mengden kan forårsake redusering av båndbredden? Alle advarslene er av typen "Inbound TCP connection attempt".

 

Noen ide hva det kan være som gjør at jeg har sånn stor mengde varsler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke samme IP, som regel gjentar IP adressene seg 4-5 ganger, men stort sett er det nye hele tiden. Jeg bruker i blandt Torrents, men for det meste går det bare i Irc og WoW. Jeg mistenker at det kan være Torrent programmet som kan gjøre det, men NAT Porten er stengt og jeg synes det er veldig, veldig drøyt med 260K inntreng på en uke. På litt over en time har jeg hatt 4500 nye advarsler.

Lenke til kommentar

Med kommersielle brannmurer er det som oftest veldig mye breking og omtrent null ull.

 

Mange velger brannmur utfra hvor mange varsler den gir (fordi mange tror programmet er bedre jo flere varsler det generer. Ikke den beste logikken...), og derfor pleier slike brannmurer varsle om absolutt alt de kan varsle om.

 

du sier du bruker bittorrent mye. Har lagt merke til at adressen din av og til kan "henge igjen" i dagevis etter at man har lukket programmet.

 

Og hvis bittorrent ikke kjører og det kommer en incoming connection til den porten (som basically er at et eller annet bittorrent program der ute sjekker om din BT fremdeles kjører) så er det jo virkelig noe brannmuren kan rapportere og vise hvor effektiv og sikker den er...

 

Er ikke uten grunn til at jeg hater kommerse brannmurer ;)

Lenke til kommentar
du sier du bruker bittorrent mye. Har lagt merke til at adressen din av og til kan "henge igjen" i dagevis etter at man har lukket programmet.

 

Og hvis bittorrent ikke kjører og det kommer en incoming connection til den porten (som basically er at et eller annet bittorrent program der ute sjekker om din BT fremdeles kjører)

Jepp. Samme med edonkey. Hvis du vet hvilke porter torrenten bruker, skal du vel i brannmuren kunne sammenligne med inntrengningsforsøkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...