Gå til innhold

Hvilke av disse hovedkortene har innebygget sata?


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen si meg hvilke av disse hovedkortene som har innebygget s-ata raid driver? (slik at man ikke trenger den disketten ved oppstart av windows xp for at det skal finne harddisken). Eller kan kanskje noen si meg hvordan jeg kan finne ut selv hvilke som har innebygget s-ata raid driver?

 

Abit AV8

Abit UL8

EPoX EP-9HDAI-Pro

MSI K8N NEO2 Platinum-54G

MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO

MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO

 

PS. Vær så snill å svar hvis dere kan... dette er veldig viktig (pcen jeg skal ha MÅ bestilles før mandagen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tenker på den disketten som følger med hovedkortet. Jeg vet at raid er hvis man skal samkjøre flere harddisker, mulig jeg bruker ordet feil, men det står "raid" på denne disketten så jeg antar at det har noe med saken å gjøre. Jeg har opplevd at enkelte hovedkort ikke har denne disketten som følger med og at man derfor ikke trenger å trykk F6 under oppstart av windows xp. Man trenger bare å "enable" s-ata i bios. Hvilke av disse kortene har denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Nei, jeg tenker på den disketten som følger med hovedkortet. Jeg vet at raid er hvis man skal samkjøre flere harddisker, mulig jeg bruker ordet feil, men det står "raid" på denne disketten så jeg antar at det har noe med saken å gjøre. Jeg har opplevd at enkelte hovedkort ikke har denne disketten som følger med og at man derfor ikke trenger å trykk F6 under oppstart av windows xp. Man trenger bare å "enable" s-ata i bios. Hvilke av disse kortene har denne funksjonen?

Såvidt jeg vet så er det bare noen Intel-systemer som har til viss grad støtte av automatisk innebygdt SATA/Raid drivere i XP OS/SP1-2...

Lenke til kommentar
Nei, jeg tenker på den disketten som følger med hovedkortet. Jeg vet at raid er hvis man skal samkjøre flere harddisker, mulig jeg bruker ordet feil, men det står "raid" på denne disketten så jeg antar at det har noe med saken å gjøre. Jeg har opplevd at enkelte hovedkort ikke har denne disketten som følger med og at man derfor ikke trenger å trykk F6 under oppstart av windows xp. Man trenger bare å "enable" s-ata i bios. Hvilke av disse kortene har denne funksjonen?

Såvidt jeg vet så er det bare noen Intel-systemer som har til viss grad støtte av automatisk innebygdt SATA/Raid drivere i XP OS/SP1-2...

hmm... Hadde et Asus K8N-E Deluxe (754) og dette HK'et hadde "innebygd" SATA-driver, og samme med mitt nåværende kort, så AMD har nå dette på sine 754 og 939 kort, men vet iallfall at nForce 3 250GB av 754 og oppover har dette, og alle 939 kortene. (rett meg om jeg tar feil her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...