Gå til innhold

Kontrolere en annen pc?

DonKristo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min og jeg har datamaskinene koblet sammen på LAN.

Jeg tenkte jeg skulle ha det litt artig med han, og lurte derfor på om det finnes noe slags remote deskopt med ekstra funksjoner som jeg kunne ha det litt artig med han med?

Tror mange skulle hatt slike programmer... :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mulig å kontrollere maskinen sånn helt uten videre desverre.

Maskinen du skal kontrollere må ha et lite program innstallert. Går ann å gjøre dette på 2 måter. Ene er å innstallere programmet på maskinen til broren din. Andre er å snike inn en trojan.

Remote administrator, Radmin, er et slik program du innstallerer på 2 maskiner. Det ene programmet brukes til å styre mens en annen del av programmet kan legges i bakgrunnen på din brors maskin. Husker også jeg gjemte tray ikonet ved hjelp av registret men husker ikke hvordan, er lenge siden.

Det andre programmet, trojanen, har jeg ingen link til. Og blir ikke å anstrenge meg for å finne det heller for det ødelegger maskinen godt.

Men jeg brukte det på et LAN ovenfor noen andre. Var meget heftige saker, fikk CD roms stasjoen til å åpne seg, lyder ble overført og spillet av etc. Denne kisen hadde irritert meg lenge fordi han hadde med stereo annlegge på LANet og nekta å skruve ned lyden. Så jeg snek denne troajen på maskinen hans, og akkurat da han tok av med musikken, slo jeg av Winamp på maskinen hans og spilte "Hey everybody, im watching pono over here, wohoo". En lærepenge :)

Skrevet

Ganske stress med den trojanske gesten da, pluss den føkker jo fort opp dataen...

Men ja gøy er det...sånn når alle ligger og sover på lan så slår du på en stygg sang på en annas data og da klikker jo alle på vedkommede :p

Skrevet

hehe... takk for svar.

Jeg har hørt om ett program som heter sub7, men får det ikke til å funke.

Hvis noen vet, så please skriv hvordan man bruker det.

Jeg har hørt at det ikke er skadelig, men oppfattes av maskinen som en trojan...

Skrevet (endret)

Det finnes et lite snasent program som kalles Let Me Rule. Programmet fungerer slik at du enten får brukeren av pc´en du vil kontrollere, til å trykke på en spesiell fil i en av dine delte mapper. Eller at du selv legger inn filen på maskina hans.(Filen er lett forkledelig. du kan gi den nytt navn som f.eks. winxp background, crack. You name it!) Deretter har du full kontroll via din egen pc. Du kan f.eks, jeg nevner i fleng, styre musa, skrive inn "feilmeldinger" som dukker opp på motpartens skjerm, kjøre cd-romen ut og inn. slå av og på skjerm. la pc speakeren spille en liten trall osv osv osv.

Endret av falbrigt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...